با نظر نمايندگان دولت می‌تواند در موارد تخریب‌های گسترده ناشی از حوادث غیرمترقبه به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی ستاد راهبردی بازسازی را تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه اعاده شده از شورای نگهبان، بند 1 این طرح را با 144 رأی موافق، 2 مخالف و 2 ممتنع اصلاح کردند.

بر این اساس دولت می‌تواند در موارد تخریب‌های گسترده ناشی از حوادث غیر مترقبه به استناد اصل یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی فوراً ستاد راهبری بازسازی را مشابه مصوبه 28/10/1382 هیأت وزیران تشکیل دهد و اختیاراتی را به کمیسیونی مرکب از وزیران مربوط واگذار نماید.

همچنین ستاد راهبری بازسازی موضوع این بند مکلف است همانند مصوبات ستاد مذکور را در ارتباط با تأمین زیرساخت های مورد نیاز مناطق آسیب دیده و جبران خسارت های وارده و اموال و احشام مردم و مجروحان و خانواده متوفیان حوادث مذکور و ایجاد امکانات لازم برای پیشگیری از هرگونه حوادث غیر مترقبه و بحران احتمالی، حسب مورد تصویب پس از تأیید رئیس جمهور اعمال کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار