دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره همكاري با دولت جديد گفت: من امروز صبح خدمت آقاي روحانی رسیدم و اعلام کردم که ما هر کاری که در جهت تقویت نظام و دولت از دست‌مان برآید، دریغ نمی‌کنیم و ویژگی نظام اسلامی این است که ما در دولت اسلامی مفهومی به نام اپوزیسیون به معنای غربی آن نداریم و رقابت سلایق مختلف به خاطر این است که اهداف نظام و دولت محقق شود.

"سعید جلیلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران‌ با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد در سطح کشور اظهار داشت: آن روز  فارغ از نتيجه انتخابات ما از حضور گسترده و شور مردم و آثاری که این مشارکت برای منافع ملی و دفاع از ارزش‌های انقلاب داشت،‌ خوشحال بودیم چرا که دوباره جمهوریت نظام را به رخ دنیا کشیدیم. 
 
وي افزود: 24 خرداد ساعت 10 تا 12 به دلیل اينکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به خوبی، با امنیت و بدون تلخی تمام شود جلسه داشتيم و با گزارش‌های ارائه شده از سوي دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی حاکی از اخبار خوبی بود که انتخابات بدون کوچکترین تنش برگزار شد. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: یکی از ممیزه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران این است که امنیت خوبی در کشور برقرار است و این امنیت نسبت به کشورهای منطقه و حتی کشورهای مدعی دنیا ستودني است و امنيت در ايران بیشتر از اینکه مرهون جلسات ما باشد، مرهون مردم است چرا که انتخابات و حضور پرشور و هوشمندانه آن‌ها برای کشور توليد امنيتي می‌کند که با ده‌ها جلسه و سازوکار امنیتی نمی‌توان انجام داد.
 
وي افزود: در حقیقت پشتوانه امنیت، خود مردم هستند که انتخابات رياست‌جمهوري چهم برای اقتدار نظام و هم برای امنیت کشور پشتوانه محکمي ايجاد کرد.

اين کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: جمهوريت و اسلاميت جمهوري اسلامي ايران مستحضر پشتوانه مردمي است و اين پشتوانه صرفنظر از اينکه چه کسي راي بياورد باعث شادي، شعف و اميد هر انساني است.

وي تصريح کرد: جناب آقای روحانی منتخب مردم واقع شده و توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و اینکه در مرحله اول با کسب اکثریت آرا رئیس‌جمهور شدند، باعث خوشحالی است از این جهت که متاسفانه ظلم بزرگی چهار سال پيش به نظام شد. 
 
جليلي ادامه داد: 4 سال پيش، عده‌ای می‌خواستند سلامت و آزادی انتخابات در کشور و شور مردم را زیر سوال ببرند، حتي در همین دوره هم شما مشاهده کردید که رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که گزینه از قبل انتخاب شده است ولی همه ديدند که هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشت و انتخابات با روندی کاملا استاندارد برگزار شد و همه استقبال کردند. 
   
دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره نقش اين شورا در امنيت انتخابات گفت: بحث‌های امنیتی سازوکارهایی دارد که همه دستگاه‌ها زحمت کشيدند و بنده هم به عنوان دبیر، عضو کوچکی در این مجموعه مشغول هستم و کار را آن عزیزانی انجام می‌دهند که بار اصلی بر دوش آنها است.

وي ادامه داد: اگر ما امروز شاهد این امنیت خوب و ستودنی در کشور هستیم، این امنیت بیشتر مرهون مردم و ثانیا سازوکاری است که در کشور برای امنیت ایجاد شده است، ساز و کار ما متفاوت از سایر کشورها است سازوکاری که امنیت را برای کشور ما به ارمغان آورده این آیه قرآن است "الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بالظلم اولئک لهم الامر یعنی‌" ایمان و  عدالت باعث شده است که چنین امنیتی در کشور ما حاکم باشد، نه ساز و کارهای امنیتی و انتظامی. 
 
جليلي تصريح کرد: وقتی مناسبات کشور در انتخابات بر مبنای عدالت باشد همانطور که آقا فرمودند "هر یک رای امانت مردم است و عدالت در این است که در حفظ این امانت دقیق عمل کنید" چرا که وقتی عدالت در شمارش آرا، برگزاری انتخابات رعایت می‌شود، خودبه‌خود امنیت نیز برقرار می‌شود.
 
وي در خاتمه درباره اينکه آيا با دولت جديد همکاري خواهيد کرد، گفت: من امروز صبح خدمت روحانی رسیدم و اعلام کردم که ما هر کاری که در جهت تقویت نظام و دولت از دست‌مان برآید، دریغ نمی‌کنیم و ویژگی نظام اسلامی این است که ما در دولت اسلامی مفهومی به نام اپوزیسیون به معنای غربی آن نداریم و رقابت سلایق مختلف به خاطر این است که اهداف نظام و دولت محقق شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: جلیلی ، روحانی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار