مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جايگاه تبريز به عنوان قطب هنر كشور بايد بيش از پيش نمود يابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،خليلي در نشست مشترك با استادان و مديران هنرستان هاي هنرهاي زيباي تبريز با اشاره به نقش مهم آموزش در عرصه‌ فرهنگ و هنر، اظهاركرد: آموزش در عرصه فرهنگ و هنر ركن پرورش هنرمندان بزرگ و نام‌آور است و اين مقوله بايد مدنظر مديريت ادارات كل فرهنگ و ارشاد و هنرستان هاي هنرهاي زيبا باشد.

وي با تاكيد بر اينكه هنرستان ها مركز تخصصي آموزش هنر هستند، گفت: اهميت و جايگاه برتر هنرستان ها به عنوان مكاني براي افزايش مهارت هاي هنري بايد مشخص و با آسيب‌ شناسي و رصد مشكلات و تنگناها مسير تعالي اين بخش از عرصه فرهنگ و هنر به عنوان اساس و پايه تربيت انسان هايي فرهيخته هموار شود.

حيدري ‌خليلي با اشاره به فعال ‌سازي شوراي راهبردي هنرستان‌ها گفت: اساسي‌ترين وظيفه‌ شوراي راهبردي هنرستان ها تبيين نقشه و راهكاري براي يكپارچه‌ سازي سياست‌هاي اجرايي هنرستان ها در سراسر كشور است.

وي بر لزوم مديريت يكپارچه و مبتني بر چارچوب نظام شوراي راهبردي هنرستان ها تاكيد و اظهار كرد: بر اين اساس مديريت سليقه‌اي و متكي به فرد جايگاه خود را از دست داده و كيفيت ارايه آموزش در هنرستان ها افزايش خواهد يافت.

وي افزود: منسجم كردن رفتارهاي مديريتي و آموزشي و ارتقاي كيفي فعاليت هنرستان ها و ساماندهي آن اساسي ترين وظيفه‌ شوراي راهبردي هنرستانهاست و راهگشاي اين مسير، تعامل بيش از پيش هنرمندان، ‌استادان و كارشناسان اين حوزه با متوليان موضوع و ارايه راهكارهاي مناسب براي توسعه فعاليت هنرستانهاست.

وي تاثيرگذاري هنرستان ها را در هنر كشور بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: در اين بين هنرستان هنرهاي زيباي تبريز نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري در پرورش هنرمندان بزرگ ايران اسلامي داشته اند./س

برچسب ها: قطب ، هنر ، جایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.