معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه به سازمان قطار شهری کرمانشاه اخطار داد که ایجاد پایه های منوریل در محدوده شکارگاه خسرو ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا مرادی بیستونی گفت: شکارگاه خسرو یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است که مساحتی بالغ بر 100 هکتار در شهر کرمانشاه را در برمی گیرد.

وی افزود: این اثر تاریخی که در بلوار اصلی شهر کرمانشاه قرار دارد حدود 40 هکتار از آن در زیر بافت شهری مدفون است و مابقی آن که حدود 60 هکتار می باشد، به صورت زمین بایر و کشاورزی است که اطراف آن را خاکریزی به ارتفاع 5 متر و عرض حدود 15 متر و طول دو کیلومتر را در برگرفته که طی گمانه زنی و کاوشهای باستان شناختی انجام گرفته آثار معماری مربوط به ادوار مختلف تاریخ ایران در آن کاملا مشهود است.

مرادی بیستونی یادآور شد: همچنین در سایر بخش ها نیز بنابر مطالعات ژئوفیزیک و آنومالی های به دست آمده بر وجود آثار تاریخی صحه می گذارد.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: با این وجود عملیات اجرایی پروژه منوریل کرمانشاه چندی است که از جنوب شهر کرمانشاه به سمت شمال شهر آغاز شده است که تاکنون مکاتبات متعددی با مسئولین سازمان قطار شهری داشته ایم.

وی افزود: ما با وجود اینکه میراث فرهنگی را بستر توسعه می دانیم و نه عاملی بر سر راه توسعه. و همچنین ضمن آنکه کاملا با بحث توسعه حمل و نقل شهری به عنوان یکی از عوامل توسعه موافقیم اما تحت هیچ شرایطی حائز به خدشه وارد شدن به محوطه های تاریخی فرهنگی نیستیم.

مرادی بیستونی  گفت: تاکنون از طریق مکاتبات اداری متعدد، اعلام ممنوعیت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به سازمان قطار شهری در این محدوده تاریخی اعلام شده و بنابر ضوابط قانونی هرگونه عبور منوریل از این محدود ممنوع می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.