همواره آغاز و احداث پروژه‌ای در هر منطقه با مشکلات زیادی مواجه بوده که این امر با تدابیر کارشناسان می‌تواند به ارتقاء سطح منطقه بیانجامد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گاه عدم اتمام پروژه‌ها، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند که نه تنها گره از مشکلات برنداشته بلکه خود مسبب مشکلات بیشتری می‌شود که یکی از علل آن فقدان برنامه ریزی مناسب و عدم هماهنگی در پروژه‌هایی است که شهروندان انتظار آن را دارند.

در این گزارش این موارد از دیدگاه معاون فنی و عمران منطقه 16، طی بازدید از این منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد خبازها ( معاون فنی و عمران منطقه 16) با اشاره به ضرورت اقدامات نظارتی گفت: مهمترین محورهای شاخص در نظارت‌های میدانی و ستادی وضعیت پیامهای 137 و 1888، رفع نقاط آبگیر، سامانه کنترل پروژه، وضعیت انعقاد قراردادها به همراه بررسی وضعیت تامین اعتبار و درصد پیشرفت ریالی و فیزیکی با ثبت اسناد و تصاویر مرتبط است.

وی افزود: کنترل وضعیت اداری، مکاتبات، مستندسازی به موقع پروژه‌های در حال اجرا و اصلاح روند گذشته، هماهنگی با حوزه معاونت در مورد انجام پروژه‌ها و پرهیز از کارهای خارج از برنامه، وضعیت آمار، اخبار و نحوه گزارش دهی از دیگر محورهای شاخصی است که مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت.

خبازها با اشاره به برنامه زمان بندی شده که از ابتدای تیرماه آغاز و تا دوازدهم ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در این فاصله زمانی تمام عملکرد مرتبط در نواحی ششگانه مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با تاکید بر آگاهی و تسلط کارشناسان بر نحوه کار با سامانه‌ها، نصب نقشه وضعیت در اداره فنی و ترافیک و توجه به امر تعمیر و نگهداری خاطر نشان کرد: همسطح سازی دریچه‌ها، درزگیری و لکه گیری، تجهیز کارگاه پیمانکاران و HSE و سایر موارد زیست محیطی و عملکرد آزمایشگاه سیستم‌های تمام شده و اعمال فرم مربوطه در تمامی صورت کارگروه‌ها از دیگر موارد مورد نظارتی خواهد بود.

گفتنی است؛ تلاش مردم و مسئولین شهری در جهت ارتقاء سطح منطقه چشمگیر است. امید آن است که این بررسی با همکاری مسئولین و مردم با پیشرفت در پروژه‌ها و رضایتمندی شهروندان توام شود./ز

برچسب ها: پروژه ، شمارش ، معکوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار