به گزارش
گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، احمد نعمتبخش در گفت و گو با فارس، اظهارداشت: مسئولان سازمان محیط زیست سعی داشتند با دلایل غیرمنطقی، در شمارهگذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 2 ممنوعیت ایجاد کنند که در نهایت، دولت و کارگروه حمایت از تولید دلایل خودروسازان را منطقی دانستند و مقرر شد خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 2 نیز شمارهگذاری شوند.
وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت در سالهای 84 و 89، توزیع سوخت یورو 4، شش ماه پیش از تولید خودرو با این استاندارد اجباری است درحالی که سازمان محیط زیست این مصوبه را مدنظر ندارد.
وی افزود: از سویی، در مصوبه پیشنهادی سازمان محیط زیست در 16 اسفند سال 90 در مورد کاهش آلایندگی هشت کلانشهر، عنوان شده بود که توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 91 و تولید خودرو با این استاندارد از ابتدای سال 92 اجباری شود.
نعمتبخش توضیح داد: به این ترتیب در مصوبه پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست، توزیع سوخت استاندارد باید یک سال قبل از تولید خودرو با استاندارد یورو 4 انجام میشد که ظاهراً مسئولان سازمان محیط زیست این موضوع را نیز فراموش کردهاند.
وی تصریح کرد: در عین حال این سوال باقی است که چطور ممکن است توزیع سوخت تنها در هشت کلانشهر انجام شود و در این شرایط برخی میتوانند خودرو با استاندارد یورو 2 را در سایر شهرها شماره گذاری کنند.
دبیر انجمن خودروسازان پیشتر از توقف شمارهگذاری برخی محصولات شرکت زامیاد و پارس خودرو به دلیل تولید با استاندارد یورو 2 خبر داده بود.