کارشناسان ایمنی هشدار می دهند تا والدین مواظب کودکاني که با وسایل نقلیه کوچک بازی می کنند باشند زیرا می تواند تهدید جدی برای سلامت آنها باشد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ دریک دهه گذشته، بیش از 360،000 کودک در  اورژانس بیمارستان ها به خاطر صدمات مربوط به سوار شدن ماشین های مسابقه کوچک تحت درمان قرار گرفته اند.

گفتنی است، اکثر این حوادث به خاطر سقوط از روی وسیله نقلیه است وحتی مواردی از مرگ نیز در اثر بروز ضربه مغزی و خونریزی مغزی در این کودکان گزارش شده است.

بررسی ها نشان می دهند، والدین و نیز سرپرستان می بایست به بهبود بیشتر در ایمنی و یا آگاهی از خطرات ناشی از سوار شدن ماشین های مسابقه کوچک به کوکان و نوجوانان اقدام کنند.
 
گفتنی است ،پسران در حدود دو برابر بیشتر از دختران دراثر این بازی آسیب دیده اند. کودکان 11 تا 15 ساله تا به حال بیشترین میزان صدمات را در میان گروه های سنی به خود اختصاص داده اند.

این صدمات بیشتر  شامل شکستگی استخوان، خراشيدگي  و بریدگیها بوده است .نزدیک به 30 درصد همه جراحات وارده به کودکان تا سن 5 سالگی به صورت، سر و یا گردن بوده است.

پزشکان توصیه می کنند تا والدین نکات ایمنی را در خصوص نگهداری ازفرزندان خود هنگاهی که  مشغول بازی با این خودروهای کوچک هستند رعایت کنند و همواره از کلاه ایمنی استفاده کنند و هرگز بیش از تنها یک سوار نباید سوار خودرو شود.

 همینطور سرپرستان نیز باید توجه کافی داشته باشند تا خودرو سالم تحویل کودکان بدهند و از آنها بخواهند تا حتما در صورت هرگونه تغییری در سرعت، نحوه حرکت و سایر تغییرات خودرو بلافاصله درمکان امن توقف کرده و از انجام حرکات نمایشی نیز جدا خودداری کنند.
برچسب ها: ماشین ، کودک ، صدمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار