طرح حفظ محیط زیست در مناطق کوهستانی و جنگی شاهرود به همت بسیج دانش‌آموزی اجرا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، پیش از ظهر امروز در قالب برنامه بسیج سازندگی، طرح حفظ محیط زیست با جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها در مناطق کوهستانی و جنگلی توسط بسیج دانش‌آموزی شاهرود اجرا شد.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود در این زمینه اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی با همکاری بسیج سازندگی این شهرستان، طرح حفظ محیط زیست را با جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها در کوهستانی و جنگل‌های منطقه قطری و ابر اجرا کرد.

مهدی رنجبر افزود: در این طرح، بیش از 200 دانش‌آموز پیشگام با شعار «حفظ محیط زیست، حفظ زندگی» به پاک‏سازی مناطق کوهستانی و جنگلی منطقه قطری و ابر شاهرود پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‏کنندگان به مدت سه روز مناطق کوهستانی قطری و آبشار و جنگل ابر را از وجود زباله‌های انسانی و نخال‌ها پاکسازی کردند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان شاهرود با بیان هدف این طرح بیان کرد: هدف از این کار، آموزش نوجوانان برای حفظ محیط زیست و پاک نگه داشتن محیط زیست و آموزش برنامه‏های جمعی و گروهی و حفظ و انسجام است.

رنجبر همچنین از کاشتن درخت در منطقه امامزاده قطری توسط دانش‌آموزان بسیجی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است 200 اصله نهال نیز توسط دانش‌آموزان بسیجی بر تأکید بر حفظ محیط زیست و جنگل در منطقه امامزاده قطری کاشته شود.

وی افزود: این نهال‏کاری با همکاری اداره منابع طبیعی و بسیج سازندگی شاهرود و مشارکت بسیج دانش‌آموزی این شهرستان در منطقه قطری اجرا می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.