رييس كانون سراسري انبوه سازان گفت: کارگران آموزش ندیده و عدم به‌کارگیری کاردان‌های فنی را مشكلاتي را در بخش صنعت ساختمان ايجاد كرده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ايرج رهبر در حاشيه سزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان با بيان اينكه صنعت ساختمان ما از نظر کادر فنی اگر حرف اول را در دنیا نزند در رده دوم یا سوم قرار دارد افزود:‌ در صنعت ساختمان هیچ مشکلی از نظر فني وجود ندارد و  همگام با فناوري هاي روز دنيا پيش رفته است .

وي  تنها مشكل بخش صنعت ساختمان را كارگران آموزش ديده دانست گفت:  کارگران آموزش ندیده و عدم به‌کارگیری کاردان‌های فنی را مشكلاتي را در بخش صنعت ساختمان ايجاد كرده است.

 رييس كانون سراسري انبوه سازان در ادامه افزود: در پرو‍ژه هاي ساختماني  تکنسین‌های فنی و کارگران ماهر كمبود نيرو داريم.

رهبر در ادامه اظهار داشت: بازديد كم از روند ساخت وساز توسط مهندسان يكي از بزرگترين مشكلات در اين بخش به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينكه  دو معمار تجربي و كاردان فني به شكل دائم در كنار مهندسان به صورت دائم حضور و نظارت كنند افزود:  اين اقدام  موجب افزايش كيفيت كار، كاهش هزينه ها وافزايش مقاومت در برابر زلزله مي شود.

رييس كانون سراسري انبوه سازان خاطر نشان كرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی ساخت‌وساز در کشور و سازمان نظام مهندسی در به‌کارگیری کاردان‌های فنی و معماران تجربی کوتاهی کرده و به سادگی از کنار کاردان‌ها رد شده‌اند در صورتی که برای حضور این افراد باید برنامه‌ریزی کرد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مهندس ، مسکن ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار