وزیر آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که به جایی نرسیم که آموزش و پرورش در ابتدای برنامه ریزی ها نباشد نمی توان از کشوری آینده دار سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن رازی  با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ، در حال برگزاری است گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد برگزاری اجلاس های روسای آموزش و پرورش مناطق کشور بوده ایم و هر آن چه افتخار که در نظام تعلیم و تربیت رخ داد مرهون تلاش عزیزانی است که در این جا نشسته اید.

وی افزود: ما آمده ایم تا نگاه ها را به آموزش و پرورش تغییر دهیم و بگوییم آموزش و پرورش در کشور اول است. آن چه که در این دولت شکل گرفت این بود که تلاش ها و کوشش ها نشان داد که کلیدی ترین و مهم ترین وزارت خانه و اساسی ترین محور تحول و توسعه در کشور آموزش و پرورش است و تا به جایی نرسیم که همه سخنان در اول بودن آموزش و پرورش باشد قطعاً نمی توان گفت آن کشور آینده دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش در طول این سال ها اسیر هیچ حزب و دسته ای نبوده و تنها متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همه می توانند شهادت دهند ما آموزش و پرورش را سیاسی اداره نکرده ایم بلکه ولایتی و اسلامی اداره کرده ایم.
حاجی بابایی ادامه داد: اولین کاری که در آموزش و پرورش انجام شده به وجود آوردن نقشه راهی است که 180 سال وجود نداشته و اولین بار در این 8 سال کلید نقشه آموزش و پرورش  و نقطه شروع تحول بنیادین به وجود آمده و می توانیم بگوییم برای اولین بار در تاریخ نقشه جامع آموزش و پرورش کامل شده است.

حمید رضا حاجی بابایی افزود: دو سال کار شبانه روزی آموزش و پرورش تدوین و اصلاح و تصویب سند تحول بنیادین بوده که با آموزه های قرآن، سیره اهل بیت پیامبر و بیانات مقام معظم رهبری هماهنگی تمام دارد و به اجماع اعضای شورای انقلاب فرهنگی رسیده است که این سند جزء زیباترین اسناد است.

وی گفت: اگر تنها همین یک کار سند تحول بنیادین را انجام می دادیم هم می توانستیم بگوییم این دوران با تمام دوران های آموزش و پرورش برابری می کند.

حاجی بابایی ادامه داد: بعد از تحول بنیادین 800 پروژه در آموزش و پرورش انجام شده و 170 اقدام برای اولین بار در آموزش و پرورش صورت گرفته و در طول دوران وزارتم هر آن چه که صورت پذیرفته مطابق با قانون بوده است.

حاجی بابایی گفت: روزی آموزش و پرورش در تلاطم بود و بیش از 10 نوع معلم در آن مشغول به کار بودند اما امروز با افتخار می گوییم حتی یک نفر در وزارت ما وجود ندارد که به آینده خود مطمئن نباشد.

وی افزود: تمام مبانی لازم برای عزت مندی معلمان تصویب شده و همه زیبایی ها برای تربیت یک معلم خلق شده و در طول تاریخ برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان با پشتیبانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وجود آمده.

حاجی بابایی بیان داشت: برای اولین بار در تاریخ 25 هزار دانشجو گرفتیم که 6 هزار نفر آن ها دارای معدل بیست بودند و همگی از ابتدای ورود به دانشگاه از حقوق دانشجویی و معلمی برخوردار شدند چنانچه امروز دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که مدرکش واقعی و استادش ، استاد واقعی است.

وی گفت: در دوران تحریم با بدترین شرایط مالی 23 میلیون جلد کتاب چاپ کردیم، 60 هزار کلاس جدید تشکیل شد و در بهار گذشته سرانه مدارس را 60 میلیارد پرداخت کردیم و همچنین 250 میلیارد پول برق، آب و گاز به مدارس داده شد در صورتی که در طول 35 سال گذشته 1.3 این سرانه هم وجود نداشت.

حاجی بابایی گفت: در طول انقلاب 570 دارالقرآن وجود داشته اما ما 10 هزار مدرسه قرآن به وجود آوردیم و 5 هزار نفر از برترین های قرآن را به استخدام آموزش و پرورش درآوردیم و برنامه 5 ساله را در 2 سال طی کرده و شرایط را فراهم کردیم که 44.5 درصد به کار و دانش فنی و حرفه ای روی آورند. همچنین پیش دبستانی را از 400 هزار به 862 هزار رساندیم و مدارس استثنایی را هوشمند کردیم و با نظام رتبه بندی معلمان ، معلمان را در قله ای قرار دادیم که هم سطح با استاد دانشگاه باشد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار