مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی خراسان‌جنوبی بر ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان اعزامی در ماه رمضان تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام «محمدطاهر گرایلی» افزود: اسلام‌محوری، ولایت‌مداری و روحیه‌ی ایثار و مقاومت ملت سبب شد تا ایران اسلامی در جهان الگوی دیگر کشورها شود.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامی است و این انقلاب به علت همین شاخص‌ها به پیروزی رسید و تثبیت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی خراسان‌جنوبی یادآور شد: عدم آگاهی مردم نسبت به خیلی از مسائل دینی و اسلامی سبب بروز گناه، بزهکاری‌ها و اعمال خلاف شرع می‌شود که روحانیت باید در زمینه‌ی آگاهی‌بخشی دینی به مردم به ویژه نسل جوان بیش از پیش تلاش کند.

حجت‌الاسلام گرایلی با تاکید بر ترویج و بازگو کردن فرهنگ وقف توسط مبلغان در ماه مبارک رمضان افزود: تنها عملی که پرونده‌ی انسان را پس از مردن باز نگه می‌دارد وقف است و تا زمانی که خیرات آن عاید مردم شود در پرونده‌ی انسان ثواب ثبت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که وقف پیش از اسلام وجود داشته است، اظهار کرد: در کشورهای یهودی بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آنها با درآمدهای وقف اداره می‌شود و جا دارد که فرهنگ وقف به معنای حقیقی کلمه در جامعه اسلامی ما نیز ترویج و نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: حضرت علی(ع) چاه‌های زیادی حفر و نخلستان‌های فراوانی کاشت و آنها را وقف کرد و به پشتوانه‌ی همین وقف‌ها دین را تبلیغ کرد.

گرایلی با بیان این‌که ائمه‌ی معصومین(ع) به پشتوانه‌ی وقف‌ها نیروهای انسانی تربیت می‌کردند و توانستند شیعه را تبلیغ و ترویج دهند، گفت: امامان معصوم با تکیه بر موقوفات و درآمدهای آنها توانستند شیعیان را حفظ کنند و شاگردان بسیاری را تربیت کنند.

وی یادآور شد: امروزه با ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف می‌توانیم بر سرعت چرخه‌ی اقتصادی کشور بیفزاییم و فقرزدایی را در جامعه انجام دهیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رمضان ، وقف ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.