دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دوره کارشناسی در گرایش های پتروشیمی و صنایع غذایی و در دوره تحصیلات تکمیلی در گرایش های مهندسی شیمی پیشرفته، مهندسی بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی، جدا سازی، پدیده های انتقال، ترمودینامیک، سینتیک و طراحی راکتور، محیط زیست، صنایع غذایی و بیوتکنولوژی دانشجو می پذیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در ایران آموزش رشته مهندسی شیمی همزمان با تاسیس دانشگاه تهران در 1313 ه. ش به طور رسمی شروع شد و در حال حاضر در ایران بیش از 25 دانشکده دولتی مهندسی شیمی به تربیت دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی اشتغال دارند.


در سال های اخیر آشنایی با حرفه مهندسی شیمی در سطح کشور تا حدودی افزایش یافته که یکی از علل آن گسترش صنعت پتروشیمی و تا اندازه ای صنایع غذایی به ویژه در بخش خصوصی بوده است، ولی هنوز هم دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی آگاه لازم را از گسترده وظایف و حیطه کاری مهندسان شیمی ندارند که تا حدی ناشی از تشابه نام این رشته با شیمی محض است.

بر اساس این گزارش، مهندسی شیمی فن کاربرد علوم پایه در جهت پیاده کردن فرآیند های شیمیایی و فیزیکی در مقیاس صنعتی است.

گفتنی است : فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در اکثر صنایع و کارخانجات مشغول به کار می شوند همچنین با مراکز ویژه پژوهشگاه نیز می توانند همکاری کنند.

بر این اساس: دانشجوی رشته ی مهندسی شیمی در درجه اول باید در دروس ریاضی قوی باشد، درس فیزیک و شیمی در مراحل بعدی قرار دارد که علاوه بر آن ها تسلط بر زبان انگلیسی نیز مهم است./ع2

برچسب ها: دینامیک ، شیمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار