ظرف 48 ساعت آینده خانه راهنمایان تور خریداری و هفته آینده افتتاحیه این خانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد شریف ملک زاده رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در تاريخ ۲ اسفند ماه 91 همزمان با ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری با ابراز تاسف از بی جا و مکان بودن راهنمایان تور وعده داده بود که مبلغ 400 میلیون تومان کمک بلاعوض ظرف 24 ساعت برای رهن ساختمانی در جهت استقرار این گروه اختصاص یابد؛ اين در حالي است که بنا به گفته رئيس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردي، از مهلت 24 ساعته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرو سامان دادن راهنمایان تور چند ماه گذشته ولی تا به امروز جامعه راهنمایان گردشگری خانه بدوش باقی ماندند.

بر اساس اظهارات جلیل چرخیان رئيس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردي، خانه موقت جامعه راهنمایان گردشگری به موزه عباسی ختم شد که با توجه این که موزه ها راس ساعت 4 مهر و موم می شود اختصاص این فضا برای شرایط کاری جامعه راهنمایان تور ناکارآمد خواهد بود؛ چرا که نوع فعالیت و ساعت کاری این جامعه با فضای موزه مناسبتی ندارد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته (دوشنبه 17 تیرماه 92) در نشست خبری که با حضور معاونین، مدیران ارشد، مشاورین و مدیران کل استان های سازمان میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در راستای اعلام گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، محمد شریف ملک زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه افتتاح خانه راهنمایان تور گفت: این خانه به زودی راه اندازی خواهد شد.

مسعود نصرتی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این نشست، تاکید کرد که هفته آینده افتتاحیه خانه راهنمایان تور برگزار خواهد شد.

***400 میلیون تومان برای خرید خانه مناسب راهنمایان کافی نیست

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افتتاح خانه راهنمایان تور، اظهار داشت: کمک بلاعوض اختصاص یافته تنها بخشی از منبع مالی مورد نیاز برای خرید آپارتمان مناسب است که در این راستا نیاز به مشارکت و تامین بخشی از نقدینگی از سوی اعضای این گروه وجود دارد.

بر اساس این گزارش توانمندی راهنمایان تور به جریان جهانگردی در هر کشوری رونق می بخشد در شرایطی که  در سایه حمایت مسئولان قرار گیرند، تا ضمن برطرف ساختن مشكلات تور گردانان زمينه را براي به كارگيري تمام ظرفيت هاي راهنمايان در توسعه گردشگري فراهم شود.

در شرایطي که تلاش دولت بر این است که چهره واقعي ايران را به جهانيان نشان دهد نبايستی از راهنمايان تور به عنوان سردمداران تبليغات گردشگري غافل شد زیرا که زیر بار مشکلات، بهره برداری از تمام ظرفیت های فعالان صنعت گردشگری محقق نمی گردد؛ امید است در هفته آینده زیر سایه خانه راهنمایان تور با تمرکز هر چه بیشتر مبلغان گردشگری کشور بر اهداف توسعه این صنعت، شاهد رونق گردشگری کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار