در پنجمين جشنواره مويسقي مقاومت شاهد ترويج فرهنگ مقاومت مبتني بر ارزش‌هاي دفاع مقدس خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نخستين نشست رسانه‌‌اي پنجمين جشنواره موسيقي مقاومت در تالار وحدت "محمد گلريز" دبير پنجمين جشنواره موسيقي مقاومت دراين مراسم گفت: اين دوره از جشنوراه موسيقي مقاومت از 23 تا 26 مرداد با هدف طنين‌اندازي حس مقاومت در كشورهاي اسلامي ايران برگزار مي‌شود.


وي اظهار داشت: در روز افتتاحيه در بهشت زهرا(س) اثر فاخري را با شعري از "عبدالجبار كاكايي" و آهنگي از حقي در مزار شهدا اجرا مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: براي اين دوره از جشنواره از سالن‌هاي مختلفي جون برج‌ميلاد، اريكه ايرانيان، تالار وحدت، تالار رودكي، باغ موزه قصر و حوزه هنري استفاده مي‌كنيم كه به احتمال زياد تمامي برنامه ها را در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد برگزار مي‌كنيم.
"گلريز" افزود: جشنواره موسيقي مقاومت در حوزه رقابتي شامل سه بخش گروه نوازي ، آهنگسازي و ترانه‌سرايي است كه در بخشهاي گروه نوازي و آهنگسازي به ترتيب قسمت‌هايي چون موسيقي كلاسيك ايراني كلاسيك، غيرايراني، آواز جمعي، موسيقي روز مردمي ، پاپ و كلاسيك غير ايراني و اواز جمعي برگزار مي‌شود.
"گلريز" افزود: از تمامي افراد فعال در حوره ترانه‌سرايي نيز براي سرودن ترانه‌هايي با مضمون مقاومت و به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي دعوت به عمل آورده‌ايم.
وي افزود: امسال برخلاف‌هاي سال گذشته سعي داشته‌ايم تمامي استانهاي كشور را در اين جشنواره درگير كنيم و امسال از اركسترهاي سمفونيك و ملي نيز براي اجراي برنامه در جشنواره استفاده مي‌كنيم.
وي خاطر نشان كرد: اختتاميه اين جشنواره در تالار وحدت با حضور مقامات بلندپايه برگزار مي‌شود.
"عليرضا پاشايي" رئيس پنجمين جشنواره موسيقي مقاومت در اين مراسم گفت: امسال هيچ اثر غير‌مرتبطي با موضوع مقاومت در جشنواره موسيقي مقاومت اجرا نمي‌شود.
وي اظهار داشت: بحث مدنظر ما در خلال پنجمين دوره اين جشنواره ترويج فرهنگ مقاومت مبتني بر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس است.
"بابك رضايي" دبير اجرايي پنجمين جشنواره موسيقي مقاومت در اين نشست گفت: فراخوان جشنواره امسال فراخواني كامل است زيرا علاوه بر بخشهاي رقابتي موسيقي‌هاي ديگري چون كلاسيك ايراني و كلاسيك غير‌ايراني را نيز در بر مي‌گيرد.
وي خاطر نشان كرد: پيش‌تر درباره اين جشنواره اعلام شده بود كه آثار اجرا شده در كنسرت‌ها قابل اجرا در اين جشنواره نيستند اما در اين دوره آثاري كه در دوره‌هاي قبلي اين جشنواره شركت نكرده باشند امكان حضور در اين جشنواره را دارند.
وي افزود: تاكنون 60 قطعه موسيقي به دفتر جشنواره ارسال شده و جشنواره در استانهاي فارس، ايلام و كرمان جنوبي برگزار مي‌شود و تا 7 مرداد نيز فرصت ارسال آثار باقي است. /ص

گزارش از: بهاره كنجكاوفرد

برچسب ها: نشست ، جشنواره ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار