يک حقوقدان با بيان اينکه رئیس جمهور، وزیران را با معیارها و صلاحیت‌های مدنظر خود تعیین مي‌کند ، گفت: تنها محدودیت رئیس جمهور در مورد انتخاب وزیر دادگستری است که باید وي را از میان افراد پیشنهادی رئیس قوه قضايیه انتخاب کند.

"مهدي محمدزاده" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با اينکه وزير دادگستري بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد اظهار داشت: وزير دادگستري طبق قانون اساسي تعامل ميان قواي سه‌گانه را بر عهده دارد که در نتيجه بايد فردي در اين جايگاه قرار گيرد که بتواند اين تعامل را به نحو احسن اجرايي کند.

وي ادامه داد: دادگستري يكي از وزارتخانه‌هاي دولت است كه زير نظر رئيس قوه قضاييه فعاليت مي‌كند، اين وزارتخانه مرجع رسيدگي به شكايت هاي مردم و سازمان‌هاست که قطعا بايد از سوي فردي اداره شود که توانايي رسيدگي به تظلمات و مطالبات مردم را داشته باشد.

اين حقوقدان با بيان اينکه رئیس جمهور، وزیران را با معیارها و صلاحیت‌های مدنظر خود تعیین مي‌کند، گفت: تنها محدودیت رئیس جمهور در مورد انتخاب وزیر دادگستری است که باید وي را از میان افراد پیشنهادی رئیس قوه قضايیه انتخاب کند.

وي افزود: پیشنهاد رئیس قوه قضايیه ممکن است فقط دو نفر و یا بیش از دو نفر را که شامل 10 نفر است به رئيس جمهور معرفي ‌کند که هرچه تعداد افراد پیشنهادی رئیس قوه قضاييه زیادتر باشد، طبعا اختیار انتخاب از سوی رئیس جمهور نیز بیشتر خواهد بود.

اين حقوقدان خاطرنشان کرد: وزير دادگستري قطعا بايد سابقه اجرايي و قضايي داشته باشد تا بتواند با تصويب لوايح قضايي مناسب در پيشرفت جامعه حقوقي کشور گام بردارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار