فيلمسازان سينماي كودك بايد راستاي تخيلات و نيازهاي كودكان در جهت رفع سؤالات ذهنيشان دست به توليد زنند.

"فرزاد اژدري" كارگردان سينما در خصوص افول سينماي كودك به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، گفت: سينماي كودك يكي از پرهزينه ترين سينماهاي جهان است و فيلمسازان دو برابر هزينه فيلم هاي غيركودك را بايد صرف توليد اين نوع فيلم ها كنند.
وي افزود: سينماي كودك بر گرفته از تجسم و تخيل كودك است و اگر آثار توليد شده در اين ژانر تهي از اين تصاوير باشد كودكان در سالن سينما دوام نمي آورند.
"اژدري" اظهار داشت: كودكان قديم به دليل امر و نهي هاي بزرگترها و نصيحت هاي آنها در خصوص واقع گرا بودن اجازه تخيل پردازي را به كودكان نداد  به همين دليل فيلمنامه نويسان امروز كمتر از قدرت تجسم گرايي بهره مند هستند و آثار توليد شده در ژانر كودك كمتر كودك محوريت داستان را بر عهده مي گيرد و بيشتر به سوي ماجراهاي عشق و عاشقي كشيده مي شود.
وي تصريح كرد: در يك دوره زماني كودكان به سوي فيلم ها و بازي هاي غرب كشيده شدند و اين امر منجر به تعارض در ذهن كودكان شد كه باعث نهادينه شدن گسستگي هاي بسياري را در شخصيت كودكان شد.
وي عنوان كرد: در حال حاضر خيلي دير به فكر آباد كردن سينماي كودك افتاديم و براي جبران اين كوتاهي بايد به ايده و ديدگاه هاي كودكانمان پي ببريم و با كشف نيازهاي آنان دست به توليد بزنيم.
"اژدري" در خصوص "سلام بر فرشتگان" خاطر نشان كرد: فيلم سينمايي "سلام بر فرشتگان" از آن دست فيلم هايي بود كه سؤالات ذهني كودكان در مورد خدا، شيطان، و...را پاسخ داد و كودكان با ديدن اين فيلم بخشي از مشغوليات ذهنيشان برطرف شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار