وزیر آموزش و پرورش "تاجیکستان" تأکید کرد: با توجه به ناآرامی‌های اخیر مصر، "دوشنبه" در سال جاری جوانان را برای تحصیل به "قاهره" نخواهد فرستاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "نورالدین سعیداف" وزیر آموزش و پرورش "تاجیکستان" تأکید کرد: در سال جاری جوانان این کشور را برای تحصیل به مصر نمی‌فرستند.
 
"وزیر آموزش و پرورش" "تاجیکستان" دلیل اصلی اين تصميم را ناآرامی‌های اخیر مصر دانست.
 
این در حالی است که بنابر اطلاعات وزارت آموزش و پرورش "تاجیکستان"، هرساله حدود 15 تن از جوانان تاجیک برای تحصیل به دانشگاه‌های مصر فرستاده می‌شدند.
 
پیش از این در آستانه ناآرامی‌های مصر، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های مصر در یک نامه به "رادیو آزادی" نوشته‌اند که در این کشور ناآرام احساس ناامنی می‌کنند.
 
آنان در این نامه همچنین تأکید کردند که سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر دانشجویان خود را از مناطق خطرناک به مناطق امن انتقال داده‌اند اما برای دانشجویان تاجیک این روند وجود نداشته به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تاجیک می‌خواهند که مصر را ترک کنند ولی این امکان را ندارند.
 
این مسئله در حالی است که سفارت "تاجیکستان" در مصر در پاسخ به این نامه اعلام کرد: تاکنون در این زمینه دانشجویان به آنان مراجعه‌ نکرده‌اند و در صورت تقاضای کمک، به آنان از طریق اتحادیه دانشجویان تاجیک کمک خواهد شد.
 
"نرزالله نظر‌اف" سفیر "تاجیکستان" در مصر تصریح کرد: بر اساس اطلاعات رسمی که در سفارت این کشور ثبت شده‌ است، 21 نفر دانشجو با بورسیه‌های رسمی در دانشگاه‌های "الازهرا" و "عین‌الشمس" مصر تحصیل می‌کنند.  
 
به گفته نظراف، بجز این تعداد، برخی شهروندان "تاجیکستان" نیز در دانشگاه‌های مختلف این کشور تحصیل می‌کنند که تعداد آنان مشخص نیست.
 
 وي در ادامه افزود: بدون در نظر گرفتن اینکه آنان رسمی یا غیررسمی تحصیل می‌کنند، هر شهروند "تاجیکستان" که نیاز به کمک سفارت داشته باشد و با ما تماس بگیرد به کار وی رسیدگی خواهد شد.

انتهاي پيام/

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار