رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دشمن متوجه شده جمهوری اسلامی ایران بر دو بال سرخ و سبز تکیه دارد، گفت: بنابراین سعی می کنند تا با ایجاد شبهه در میان مردم مانع از پرداخت خمس به خصوص به مراجع تقلید شوند تا به این وسیله بال های ولایت فقیه را نابود کنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم در «ویژه برنامه درسهایی از قرآن» در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با بیان اهمیت قرآن اظهار کرد: اهمیت ماه مبارک رمضان به خاطر روزه گرفتن نیست بلکه طبق آیات قرآن کریم به دلیل نزول قرآن در این ماه است.

قرآن کریم؛ نشان دهنده مسیر

وی تصریح کرد: خداوند در سوره الرحمن ابتدا به آموختن قرآن و سپس به خلق انسان می پردازد، زیرا قرآن هدایت گر و نشان دهندۀ مسیر و راه است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ویژگی های قرآن و تاکید بر اینکه قرآن کلام خداست، ابراز کرد: قرآن مجید کتاب شعر، رویا پردازی، تاریخ، سخن دانشمندان و یا نوشته شده بر اساس سلیقۀ بشر نیست زیرا در شعر شاعر از تخیلاتش و در تاریخ گاهی نویسنده از مطالب دروغ استفاده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه قصه ها و داستان های قرآن متفاوت از قصه های نوشته شده توسط انسان است، خاطرنشان کرد: قصه های قرآن با وجود کوتاهی سرشار از نکات آموزنده و ارزشی است، حقیقت دارد، عبرت آموز است در حالیکه اغلب قصه های ما تخیلی، سرگرم کننده و طولانی و کم ارزش است.

پیشرفت علم موجب کشف نکات جدید تری از قرآن می شود

این مفسر قرآن در بیان ویژگی های قرآن اظهار کرد: قرآن تنها کتاب و سخنی است که توسط خداوند حفظ شده و از تحریف مصون مانده است، قرآن انتها و پایانی ندارد و هرچه علم پیشرفت می کند نکات جدید تری از قرآن کشف می شود.

به گفته وی جغرافیای قرآن و تقدم و تأخر کلمات و یا جملات در قرآن حساب شده، مهم و سرشار از نکته است.

تأکید قرآن کریم به احسان و محبت نسبت به پدر و مادر

این مفسر قرآن با بیان اینکه ساده ترین کلمات قرآن سرشار از نکات آموزنده است، عنوان کرد: به طور مثال حرف «ب» در ابتدای کلمه «بالوالدین احسانا» بر این موضوع تأکید دارد که انسان به طور مستقیم با دست خود به پدر و مادرش احسان و محبت کند نه به وسیله خدمتکار و یا تهیه تاکسی تلفنی.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند از احسان سخن گفته نه از انفاق، ابراز کرد: والدین انسان بیش از نیازهای مادی به احسان و محبت نیاز دارند و ما باید همان چیزی که آن ها می خواهند را برایشان فراهم کنیم.

وی به تجربه خود در خصوص استخراج800 نکته آموزنده از داستان حضرت یوسف(ع) اشاره کرد و گفت: این داستان که در 10 صفحه قرآن کریم به پرداخته شده است، مدتی قبل علاقه مندان قرآنی توانستند 400نکته جدید در این داستان پیدا کنند و در چاپ جدید تفسیر قرآن اضافه شود، همچنین یکی دیگر از علاقه مندان موفق شد 160 نکته جدید دیگر نیز پیدا کند.

توصیه قرآن به داشتن اخلاق

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه انسانیت از فکر، اخلاق و عقیده نشأت می گیرد نه از شهوت و شکم پرستی، گفت: قرآن همواره انسان را به داشتن اخلاق توصیه می کند حتی اگر سودی دنیایی برای انسان نداشته باشد و این درحالی است که اخلاق دنیایی اغلب نتیجه و هدفش در مسیر مادیات است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حرکت امام خمینی(ره) ضربه ای بر پیکر آمریکا بود، گفت: تمام تحریم های اقتصادی آمریکا به دلیل انتقام است زیرا آمریکا بر همه غلبه کرد اما در مقابل ایران به دلیل وجود ولی فقیه نتوانست کاری از پیش ببرد.

هشدار قرائتی در خصوص شبهه پراکنی دشمنان برای ممانعت از پرداخت خمس توسط مردم

وی با اشاره به اوضاع مسلمانان جهان که از داشتن رهبری و ولی فقیه محروم هستند، خاطرنشان کرد: دشمن در مسیری حرکت می کند تا با ایجاد یک مکتب و شبهه در میان مردم، آن ها را از پرداخت خمس به خصوص به مراجع و همچنین از تقلید منع کند تا به این وسیله بال های ولی فقیه را قطع و او را نابود کند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه تقلید در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: تقلید یعنی مراجعه به کارشناس و متخصص و این موضوع جدیدی نیست چرا که حتی یک مرجع تقلید هم در صورت بیماری از یک پزشک تقلید و حرف آن را قبول می کند.

مفسر قرآن تصریح کرد: دشمن متوجه شده است که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دو بال سرخ و سبز پا برجاست؛ آن ها می دانند که مرجع ما امام حسینی است که در تحریم و نبود آب برای کودک شیرخواره اش و با وجود اینکه بدنشان را تکه تکه و اهل بیت شان را به اسارت بردند، حاضر نشد بیعت کند از این رو در جهت تضعیف تفکر مهدویت و حسینی و عاشورایی در نزد جوانان ما برنامه ریزی و حرکت می کنند.


برچسب ها: رئیس ، ستاد ، اقامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.