علی عمران سولقانی گفت: در اکثر استان های ما مکانی برای اسکی وجود ندارد که ایجاد این فضاها نیازمند هزینه هنگفتی است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، علی عمران سولقانی از نتایج کسب شده اسکی بازان کشور در رقابت های جهانی خبر داد و گفت: در این پیکارها که با حضور 9 کشور در لبنان در حال برگزاری است سید مرتضی جعفری در مارپیچ کوچک مقام هشتم جهان را بدست اورد و رحمت اله مقدید دیگر نماینده کشورمان توانست در جایگاه دوازدهم این مسابقه ها قرار گیرد.

وی افزود: در بخش بانوان نیز2 نماینده از ایران حضور داشتند که ثمین داوری توانست مقام هفتم رقابت های جام جهانی اسکی چمن در بخش اسلالوم را بدست اورد.

علی عمران سولقانی در ادامه با اشاره به نتایج کسب شده در بازی های جهانی گفت: ورزشکاران ایرانی در اسکی چه در بخش چمن و چه در اسکی روی برف استعدادهای بسیاری دارند اما این نتایج می توانست با اختصاص اعتبارات بیشتر،‌ بهتر باشد.

وی در ارتباط با نحوه انتخاب ورزشکاران اعزامی به رقابت های جهانی اسکی چمن گفت: مرحله نخست مسابقه های لیگ،6 و 7 تیرماه در اردبیل و مرحله دوم آن نیز به میزبانی پیست دیزین برگزار شد که 6 ورزشکار برتر این رقابت ها به بازی های جهانی اعزام شدند.

دبیر فدراسیون اسکی خاطر نشان کرد: استعدادیابی و ایجاد زیرساخت ها 2 دلیل مهم پرورش اسکی در کشور محسوب می شود که با همکاری مسوولان وزارتی و استانی می توان این رشته را مانند بسیاری از ورزش ها به قله های افتخار نزدیک کرد.


سولقانی شرایط اسکی را ویژه توصیف و عنوان کرد: با اردوی بیست روزه در پیست اردبیل، چمن آن خشک شد و این موضوع شرایط خاص این رشته را نشان می دهد. در اکثر استان های ما مکانی برای اسکی وجود ندارد که ایجاد این فضاها نیازمند هزینه هنگفتی است.

وی استان های اردبیل، ‌کردستان،‌ اصفهان، ‌همدان،‌ مازندران و تهران را در زمینه ایجاد زیرساخت ها در اسکی پیشرو دانست و افزود: راه بسیار طولانی برای ایجاد فضاهای مناسب در 31 استان کشور برای این ورزش مفرح در پیش است که امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه مشکلات اسکی کشور را ارتقا دهیم.

برچسب ها: اسکی ، سولقانی ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار