شاعر بزرگ كشورمان از خاطرات ماه مبارك رمضان در نوجواني اش مي گويد.

"رضا اسماعيلي" شاعر بزرگ كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: ماه مبارك رمضان ماه خاطره انگيزي در جهت لحظات نوراني پخش سحر و افطار و همچنين لحظات خلوت انسان با خدا و همنشيني آيات با قرآن است.
وي ادامه داد: در اين ماه سعي مي كنيم كه رابطه بهتري با خداوند برقرار كنيم و ايجاد تأمل و تعمق در انسان از ديگر فضايل ماه مبارك رمضان است.
وي با اشاره به خاطران دوران نوجواني اش از ماه مبارك رمضان بيان كرد: در دوران نوجواني ام ماه رمضان در اواسط تابستان قرار گرفته بود و من علاقه بسيار به روزه گرفتن و همپايي با خانواده در سحرها داشتم.
"اسماعيلي" ادامه داد: در آن زمان بر حسب اينكه در سنين نوجواني بودم خانواده خيلي تأكيد به روزه گرفتن من نداشته ولي من توجه نمي كردم و سحرها پا به پاي خانواده مراحل آداب روزه گرفتن را انجام مي دادم.
وي عنوان كرد: هنگام افطار كه مي شد برحسب فعاليت شديدي كه برحسب سنم داشتم دچار عطش فراوان مي شدم و فقط منتظر "الله اكبر" اذان بودم كه آب و شربت بخورم.
اين شاعر در خصوص انجام كارهاي پسنديده در ماه مبارك رمضان بيان كرد: احسان و نيكوكاري، يتيم نوازي، كمك به فقرا از ديگر حسنات اين ماه است تا چتر مهرباني و محبت خود را بر سر بندگان خدا بگسترانيم ./ص
برچسب ها: شاعر ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار