پليس انگليس با گرفتن گوشي موبايل مسافران در فرودگاهها حريم خصوصي آنها را نقض مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس با گرفتن گوشی های موبایل مسافران و نگاه کردن فایل های شخصی آنها حریم خصوصی افراد را نقض می کند.

انگلیس یکی از کشورهایی است بیشترین مسافران را دارد اما بسیاری از مسافران نمی دانند زمانی که وارد فرودگاههای این کشور می شوند،پلیس با استفاده از قانون مبارزه با تروریسم می تواند گوشی تلفن همراه را از دست هر کسی بگیرد و اطلاعات شخصی در آن را دانلود یا ذخیره کند.

این نوع اطلاعات می تواند شامل سابقه تماس گرفته شده و دریافتی وعکس ها باشد و همچنین شخصی که به وی پیامک یا ایمیل زده شده شناسایی می شود هرچند که محتوای پیام ها دیده نمی شود.

خبرنگار راشاتودی افزود: پلیس حتی بدون ظن منطقی می تواندگوشی تلفن همراه فرد را بگیرد.

براساس گزارش روزنامه تلگراف در هرسال گوشی تلفن همراه بیش از شصت هزار نفر هنگام ورود به انگلیس بررسی می شود. ما با پلیس اسکاتلندیارد تماس گرفتیم و آنها این بیانیه را فرستادند.در این بیانیه گفته شده است براساس قانون مبارزه با تروریسم سال 2000، یک شخص می تواند برای نه ساعت بازداشت و بازجویی شود تا مشخص گردد این فرد قصد اقدام تروریستی را ندارد.

دیا چاکاراوارتی ازانجمن آزادی در این زمینه گفت: در دموکراسی خط شروع باید رعایت حریم خصوصی افراد باشد.اگر کشورها این حریم را نقض کنند باید دلیل خوبی داشته باشند. باید پرسید آیا این کار به نفع مردم است وبا نظارت پارلمان انجام می شود. این پرسش ها باید مطرح و پاسخ داده شود.اگر بگوییم می خواهیم اطلاعات هر کسی را پاک کنیم و پلیس می تواند تا زمانی که بخواهد این اطلاعات را در اختیار داشته باشد،غیرقابل قبول است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار