رئیس اداره ثبت احوال تنکابن گفت: با توجه به سابقه طولانی و قدمت اداره ثبت احوال تنکابن با تلاش و پیگیری مدیرکل ثبت احوال مازندران این اداره به مدیریت ارتقا یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  اسماعیل فاخری بیان داشت: به زودی با ابلاغیه رسمی از سوی سازمان ثبت احوال کشور و تائید و ابلاغ اداره کل ثبت احوال استان، ادارات ساری و تنکابن به عنوان مدیریت ثبت احوال شناخته شده و به هر یک از این ادارات دو معاونت نیز افزوده می‌شود.

معاون مدیرکل و رئیس ثبت احوال تنکابن با بیان اینکه ثبت احوال تنکابن به عنوان نخستین اداره در غرب مازندران به زودی بخشی از امور درخواست‌های متقاضیان را بر طبق اصل 44 قانون اساسی به دفاتر پیشخوان دولت (بخش خصوصی) واگذار می‌کند، افزود: این امور علاوه بر کاهش تصدی‌گری دولت، به شهروندان شهرهای کوچک و اقماری مراکز شهرستانی کمک می‌کند تا بدون مراجعه به مرکز شهرستان و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت که توسط بخش خصوصی در بیشتر شهرها دایر شده بخش زیادی از درخواست‌های خود را از آن طریق و به سهولت پیگیری کنند.

فاخری با اشاره به عملکرد سه ماهه ثبت وقایع چهارگانه با تاکید بر اینکه تنکابن حدود سه سال است با توجه به فوت مسئول تنها دفترخانه ثبت طلاق شهرستان فاقد محضری برای این منظور است و این امر برای شهرستان‌های همجوار مشکلاتی ایجاد کرده، افزود: طی سه ماهه گذشته آمار ثبت شده ولادت 420 مورد و وفات 236 مورد بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت 636 ازدواج نیز ثبت شده است.

وی با مقایسه آمار وقایع چهارگانه بین سال‌های 90 و 91 گفت: در سال 90 کل ولادت در شهرستان یک‌هزار و 688 مورد بود که در سال 91 این آمار رقمی بالغ بر یک‌هزار و 757 مورد با 1/4 درصد رشد مواجه بوده است.

فاخری در ادامه گفت: کل آمار وفات در سال 90 تعداد 864 مورد بوده که در سال 91 به رقمی معادل 884 مورد رسید که  با دو درصد رشد همراه بوده  است.

این مسئول افزود: در بحث ازدواج در سال 90 کل آمار ثبت شده یک‌هزار و 447 مورد بود که در سال 91 با کاهش به یک‌هزار و 382 مورد رسید که این آمار نشان دهنده رشد منفی 5/4 درصدی ازدواج در شهرستان تنکابن است.
برچسب ها: مازندران ، تنکابن ، موالید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.