تیم اسکی چمن کشورمان علیرغم سابقه درخشان خود در این دوری از مسابقات جهانی آن طور که باید نتیجه نگرفت و شاید این قضیه علت خاصی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم اسکی چمن کشورمان مجموعه ای از اسکی بازان توانمندی است که با توجه به شرایط خاص این رشته فعالیت بسیار خوب و چشمگیری دارند.

ما در جام های جهانی مختلف چمن بسیار خوب کرده ایم و در روزهای میزبانی حتی تا رتبه دوم جهانی نیز بالا آمدیم.

در این دوره نیز پس از برگزاری دو مرحله اردو و مسابقات تیم ملی اسکی چمنمان راهی لبنان شد تا در مسابقات آسیایی حضور پیدا کند.

تیم ملی متشکل از 4 آقا و 2 خانم به این رقابت ها رفت و البته آنطور که در روزهای میزبانی نتیجه می گرفتیم کار نکردیم علت این امر را نباید در مسائل فنی و اسکی ورزشکارانمان جستجو کرد چراکه ما همیشه عملکرد خوبی در این رشته داشته ایم.

شاید مهمترین عاملی که ما را از کسب مدال در خانه حریفان باز می دارد چیزی جز تفاوت اسکی ایران و اروپا نباشد.

همانطور که در اسکی آلپاین مسئله تفاوت در برف پیست های اسکیت ما و کشورهای تراز اول اسکی، مطرح می شود در اسکی چمن نیز علیرغم تمام تلاش های فدراسیون تفاوت های زیادی در پیست های اسکی دیده می شود.

در اغلب پیست های اسکی چمن در دنیا شیب و سطح پیست تفاوت زیادی با پیست های ما دارد. پیست های چمن ما اغلب دارای شیب تند و پستی و بلندی خاص هستند هر چند که با استانداردهای جهانی تأسیس شده اند. ما هنوز به نواقص و کمبودهایی در این زمینه دچاریم که باید در صدد حل آن باشیم.

از طرف دیگر عادت اسکی بازان ما به اسکی در این پیست ها و کمبود اردوی برون مرزی به علت مشکلات مالی یکی دیگر از عواملی است که می تواند در عدم نتیجه گیری به آن چه مورد نظرمان بود، ختم شود.

از طرف دیگر میزبانی ما و سایر کشورهای نیز با هم تفاوت دارد. در روزهای میزبانی ما تعداد شرکت کنندگان کمتر است و شاید این هم یکی از دلایلی باشد که ما بهتر نتیجه گرفته ایم.

اگر چه در این دوره میزبانی لبنانی ها چندان تعریفی نداشت و آن ها برای اولین بار مسابقات جام جهانی اسکی چمن را برگزار کردند.

در مجموع با وجود مشکلات مالی همین نتایج کسب شده نیز راضی کننده است. نتایجی که حکایت از تلاش و پتانسیل بالای این رشته در میان اسکی بازانمان دارد.

بانوانمان نیز در این رشته فعالیت بسیار خوبی داشته اند و علیرغم شرایط خاص و استثنایی آن خوب کار کرده اند.
اسکی بازان چمن بعد از ماه مبارک رمضان لیگ خود را پیگیری می کنند./مح

برچسب ها: اسکی ، ایران ، اروپا ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار