مدير تعاون روستايي استان مركزي از خريد تضميني 16 هزار تن محصولات كشاورزي در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رحيمي ، با اعلام اين خبر افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 16 هزار تن محصولات كشاورزي شامل گندم، جو، ذرت و شير به ارزش 153 ميليارد ريال از كشاورزان خريداري شده است.

وي با بیان اینکه بالغ بر سه هزار و 50 تن گندم در قالب خريد تضميني براي شركت غله خريداري شده است افزود: در سال گذشته نیز 68 هزار تن انواع محصولات كشاورزي به صورت تضميني از كشاورزان استان خريداري شد.

مدير تعاون روستايي استان مركزي قيمت هر كيلوگرم گندم تضميني را 720، جو 470 و كلزا را 1000 تومان عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 68 مركز در سطح استان خريد تضميني گندم را انجام مي‌دهند.

وي با بيان اينكه خريد توافقي گندم، جو و كلزا بر اساس توافق شركت‌هاي تعاوني با كشاورزان به قيمت روز انجام مي‌گيرد، توضيح داد: گندم توافقي به قيمت هر كيلوگرم 740 تا 805 تومان، جو 640 تا 670 و كلزا 600 تومان از كشاورزان خريداري شده است.

رحيمي با بيان اينكه وجوه گندم خريداري شده توسط بانك سپه به حساب كشاورزان واريز شده است، خاطرنشان كرد: خريد تضميني گندم تا پايان مرداد ماه در اين استان ادامه دارد.

مدير تعاون روستايي استان مركزي ميزان كود شيميايي توزيع شده بين كشاورزان را 6 هزار و 500 تن عنوان كرد و افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 9 هزار تن نهاده هاي دامي و 11 هزار ليتر سموم شيميايي در بين كشاورزان توزيع شده است./س

برچسب ها: خرید ، تضمینی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.