بر اساس تفاهم نامه همكاري بين سازمان اسناد و كتابخانه ملي و مركز تحقيقات و مطالعات شيخ صفي الدين اردبيلي، دو طرف بر تبادل، اشتراک منابع اطلاعاتی و فعالیت های پژوهشی همکاری می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، در اين تفاهم نامه که به امضای دکتر اسحق صلاحی و حجت الاسلام دکتر سید سلمان صفوی روسای سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مرکز تحقیقات و مطالعات شیخ صفی الدین اردبیلی رسید، مقرر شد دو طرف در تصحيح و نگارش كتب فاخر درباره انديشمندان ايراني و اسلامي همكاري كنند.

از مفاد ديگر اين تفاهم نامه مي توان به مشاوره و همكاري در تعيين زمينه ها، نيازها و اولويت هاي پژوهشي طرفين، طراحي و اجراي كارگاه هاي آموزشي مورد نظر طرفين، برگزاري گردهمايي ها و سمينارهاي علمي پژوهشي مشترك، تهيه نرم افزارهاي تخصصي مورد نياز اشاره کرد.

هم چنین گسترش ارتباط فعال و موثر پژوهشي از طريق اجراي طرح ها و جلسات مشاوره اي مشترك، همکاری در انتشار طرح هاي تحقيقاتي، نشست ها، سمينارهاي انجام شده به شكل كتاب، تبادل نسخه رقمي منابع خطي و چاپ سنگي، ايجاد جايگاه مشترك و انجام پروژه هاي پژوهشي، تحقيقاتي، تخصصي و انتشاراتي از دیگر بندهای این تفاهم نامه برای همکاری طرفین است.

گفتني است اين تفاهم نامه در سه ماده، سيزده بند و يك تبصره تنظيم شده و 5 سال اعتبار دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار