مديركل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري از اجرايي شدن ۸۰ درصد مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيات دولت در اين حوزه خبر داد.

علي عليخاني گفت: از مجموع مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور در حوزه راه و شهرسازي ۲۰ درصد باقي مانده كه از اين ميزان نيز ۴۲ درصد در دست اقدام و ۱۶ درصد در دست مطالعه است.
وي افزود: طول محورهاي ارتباطي چهار خطه استان چهارمحال و بختياري از ۳۰ كيلومتر در سال ۸۴ به ۱۴۰ كيلومتر در سال ۹۲ رسيد كه رشد ۴۷۷ درصدي را نشان مي دهد.
عليخاني اظهار داشت: ۹۹۹ كيلومتر راه اصلي استان چهارمحال و بختياري در سال ۸۴ به يك هزار و ۲۱ كيلومتر در سال ۹۲ افزايش يافت كه رشد ۱۰۲ درصدي داشته است.
مديركل راه وشهرسازي استان چهارمحال و بختياري با بيان اينكه طول راه هاي روستايي این استان از دو هزار و ۱۳۴ كيلومتر در سال ۸۴ به دو هزار و ۷۲۰ كيلومتر با رشد ۱۲۷ درصدي در سال ۹۲ رسيده است، افزود: آغاز عمليات اجرايي راه آهن استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۰ از دستاوردهاي مهم دولت احمدي نژاد است كه فاز نخست راه آهن از مباركه تا شهركرد هم اكنون، ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
عليخاني بابيان اينكه در هشت سال گذشته ۴۶۲ نقطه حادثه خيز در استان چهار محال و بختیاری رفع و بهسازي شد، گفت: تا قبل از سال ۸۴، ۲۳۰ نقطه حادثه خيز در این استان حذف شد ولي در دولت نهم و دهم حذف نقاط حادثه خيز ۲۰۰ درصد رشد داشت و نمونه بارز آن حذف گردنه رخ و ساخت و بهره برداري از تونل هاي رفت برگشت رخ در مسير اصفهان - شهركرد است. /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.