رييس هيات عامل ايدرو خبر داد :

شكل گيري فن بازار با محوريت ايدرو

رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: به زودي "فن بازار" با محوريت ايدرو در كشور ايجاد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ايدرو غلامرضا شافعي افزود: با ايجاد فن بازار در كشور، فعاليت هايي كه توسط محققان و اساتيد دانشگاه ها با سرمايه گذاري ايدرو يا از محل بودجه هاي دانشگاه ها صورت مي گيرد به سمت توليد و تجاري شدن هدايت خواهد شد.

وي ادامه داد: غالب محققان و پژوهشگران توان سرمايه گذاري براي ايجاد واحدهاي صنايع نوين يا مديريت آنها را ندارند و ايدرو با ايجاد فن بازار مي تواند در ايجاد اين واحدها سرمايه گذاري كرده و يا كساني را كه علاقه مند به سرمايه گذاري در فناوري هاي نوين هستند به دارندگان دانش فني متصل كند.
 
اجراي 300 طرح صنعتي

رئيس هيات عامل ايدرو در ادامه بيان داشت: سال گذشته مقدار زيادي از وقت و استعداد سازمان صرف مطالعه طرحي با عنوان "300 طرح- 300 نقطه" شد كه بايد در اقصي نقاط كشور اجرا شود.

وي افزود: برخي از اين طرح ها توسط سازمان مطالعه شده بود و برخي نيز از بيرون سازمان معرفي شده بود و ايدرو تعدادي از اين طرح ها را كه امكان سرمايه گذاري داشت، احصاء و به مجلس شوراي اسلامي معرفي كرد.

شافعي تصريح كرد:اين طرح با اختلاف يك راي در مجلس راي نياورد در حالي كه اگر مصوب مي شد و دولت منابع لازم براي اجراي آن را تامين مي كرد ايدرو مي توانست در 300 نقطه از كشور كارگاه بزرگ سازندگي ايجاد كند.

 به گفته شافعي، برخي از نمايندگان مجلس كه به اين طرح راي نداده بودند، بعدها با توجه بيشتر به اهميت قضيه اعلام كردند در صورتي كه طرح مجددا در مجلس مطرح شود از آن حمايت خواهند كرد.
 
يارانه ها در خدمت سازندگي

شافعي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: از زمستان سال 89 تاكنون مبالغي بابت يارانه بين مردم پرداخت شده كه تبعات مثبت و منفي زيادي داشته و عموما به سمت سرمايه گذاري يا پس انداز سوق نيافته ولي مي‌توان بجاي صرف اين مبالغ در امور جاري، همه يا بخشي از آن را صرف سازندگي نمود.

 وي اضافه كرد: از فرماندار يك شهر پرسيدم اگر اعلام شود مي خواهيم در شهر شما يك طرح بزرگ صنعتي اجرا كنيم چند درصد مردم آمادگي دارند از يارانه خود به نفع سرمايه گذاري در اين طرح چشم پوشي كنند؛ وي اظهار داشت از مجموع 234 هزار نفر جمعيت شهر، پيش بيني مي‌كنيم 50 هزار نفر در اين پيشنهاد مشاركت نمايند.

رئيس ايدرو ادامه داد: به فرماندار شهر گفتم اين بدان معنا است كه سالانه حدود 27 ميليارد تومان منابع براي سرمايه گذاري و ساخت و ساز كارخانه در شهر شما فراهم مي شود و قطعا مي‌تواند تاثير جدي و مهمي در اقتصاد منطقه داشته باشد.

شافعي تصريح كرد: اگر چنين طرحي بدرستي براي مردم علاقه مند توضيح داده شود قطعا از آن استقبال خواهند كرد.

 وي همچنين خاطر نشان كرد: قصد داريم به دولت پيشنهاد كنيم از اين پس هر مبلغي قرار است به يارانه 45 هزار توماني اضافه شود با سازو كار مناسبي به سمت سرمايه گذاري در طرح 300 نقطه هدايت شود.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: به طرق مختلف مي توان از اقشار آسيب پذير حمايت كرد؛ مي توان بطور مستقيم به آنها يارانه داد و راه ديگر اينست كه دولت مبالغ يارانه را صرف سرمايه گذاري كرده و حاصل آن را به مردم بازگرداند.

 به گفته وي گرچه ممكن است دهك هاي پايين به مبالغ يارانه نيازمند باشند ولي دهك هاي بعدي كه در گروه متوسط جامعه يا بالاتر قرار مي گيرند، به راحتي مي توانند در چنين طرحي مشاركت كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، ایدرو ، محوریت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار