رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: شورای حل اختلاف با تشکیل جلساتی چهار پرونده قتل را در قزوین مصالحه کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، بیژن شیبانی در جلسه اعضای شورای قضایی و معاونان دادگستری استان قزوین که شامگاه یک‌شنبه در سالن دادگستری عمومی خانواده قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شورای حل اختلاف با تشکیل جلساتی در چهار پرونده قتل رضایت اولیای دم را اخذ کرده و مصالحه انجام داده است که تحقق این اقدام از مهم‌ترین دستاورد این نهاد بوده است.

وی ابراز داشت: تعداد کارکنان شورای حل اختلاف یک هزار و 121 نفر است که 254 نفر از این آمار زن و مابقی مرد است.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین اذعان داشت: شش حوزه قضایی در شش شهرستان استان قزوین و 11 حوزه قضایی در بخش و روستاهای این استان است.

این مسئول بیان کرد: همه شعب قضایی استان قزوین 231 شعبه است که 118 شعبه آن روستایی و 113 شعبه شهری است.

شیبانی یادآور شد: برخی از شعبه‌های استان قزوین در راستای کیفی‌سازی تعدیل شدند و شعبه‌های جدیدی به صورت تخصصی مانند صلح و سازش و اوقاف و امور خیریه در این استان راه‌اندازی شدند.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: سال گذشته 77 هزار و 590 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان قزوین وارد شد که 80 هزار و 414 فقره آن مورد رسیدگی و مختومه شد.

وی عنوان کرد: سال 91 در حوزه آموزش شورای حل اختلاف 82 هزار و 598 ساعت آموزشی برگزار کرده که این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافت.

این مسئول ادامه داد: امسال نیز در سه ماه نخست در حوزه‌های آموزشی کارگاهی، حین کار و کوتاه مدت با هدف ارتقای مهارت حقوقی اقدامات مناسبی انجام شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با اشاره به اینکه واحد فرهنگی شورای حل اختلاف اقدامات مناسبی در راستای رفاه کارکنان این نهاد انجام داده است، ابراز کرد: این واحد برنامه‌های رفاهی مانند اردوی سیاحتی و زیارتی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال 150 نفر از دبیران شورای حل اختلاف در دو مرحله به اردوی زیارتی اعزام شدند.

این مسئول یادآور شد: شورای حل اختلاف 100 درصد به سیستم «c m s» متصل شده و پرونده‌ای در این نهاد وجود ندارد که به این سیستم متصل نشده باشد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین ابراز داشت: تشکیل دفتر کاهش طلاق شورای حل اختلاف از دیگر اقدامات مطلوب این نهاد است که با همکاری اداره کل بهزیستی با هدف تحکیم بنیان خانواده توانسته اقدامات مناسبی در تحقق این هدف انجام دهد.

وی در پایان از احمدی میانجی تقاضای دریافت 100 میلیون تومان کرد تا به کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف در راستای رفاه آنان وام پرداخت کند.
برچسب ها: مصالحه ، قزوین ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.