رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ضرورت افزایش استاندارد و حرفه های مشاغل خانگی در حوزه فناوری اطلاعات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شرکت گسترش انفورماتیک ایران و شرکت اپتک گفت: امضای این تفاهم نامه سه جانبه در راستای سیاست سوم سند راهبردی مهارت و فناوری مبتنی بر اعتبار بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای در سطح بین المللی است که با همکاری سازمان و شرکت اپتک ظهور پیدا می کند.

وی در ادامه به کمبود متخصص و کارشناس عملی آی تی در کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در کشور تعداد فراوانی فارغ التحصیل دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی داریم که در حوزه عملیاتی و تخصصی کارایی لازم را ندارند و به جرات می توان گفت: که کارشناس کامپیوتری وجود ندارد که بیکار بماند و در واقع افرادی نمی توانند جذب بازار کار شوند که کار عملی بلد نیستند.

پرند افزود: ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قادر هستیم با آموزش های برنامه ریزی شده این مشکل را به سادگی و به سرعت برطرف کنیم که در این راستا اولین قدم طراحی استانداردهای آموزشی در این حوزه است.

وی همچنین به بحث اعزام نیروی کار توانمند در حوزه آی تی به خارج از کشور اشاره و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه مذکور و طی دوره های مهارتی، دانش آموختگان نظری این حوزه به افراد توانمند تبدیل خواهند شد که به عنوان نیروهای متخصص به خارج از کشور اعزام می شوند.

پرند در ادامه به کارآیی فناوری اطلاعات در بحث مشاغل خانگی پرداخت و گفت: فناوری اطلاعات در زمینه مشاغل خانگی به خوبی جواب می دهد به طوری که در کشور ما نیز همانند هندوستان می توان به افزایش تعداد استانداردها و حرفه های مشاغل خانگی به آن رونق بخشید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان به تغییرات سریع در حوزه فناوری اطلاعات اشاره و خاطر نشان کرد: تغییرات و توسعه در حوزه فناوری اطلاعات با سرعت صورت می گیرد که این ویژگی بهترین فرصت را به آموزش های کوتاه مدت و غیررسمی می دهد که خود را با نیازهای بازار کار منطبق کند./ف

برچسب ها: فنی ، استاندارد ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سلمانی
۱۲:۰۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
با سلام
من فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستم و تا کنون نتوانستم بخاطر نداشتن مهارت کافی وارد بازار کار شوم، خواهشمندم اطلاعات کافی در اختیارم قرار دهید تا از این طرح سازمان فنی حرفه ای بهره مند شوم.
قبلا از توجه و الطاف شما متشکرم
آخرین اخبار