سند توسعه بخش کشاورزي بايد الگوي حمايتي کشاورزان براي دولت آينده باشد.

داوود يارمحمدي، کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: سند توسعه بخش کشاورزي بايد الگوي حمايتي کشاورزان براي دولت يازدهم باشد.

وي گفت: عدم توجه به سند توسعه بخش کشاورزي سب هدررفت منابع مي شود که در بين اين منابع در ايران آب در رتبه نخست قرار دارد.

يارمحمدي با بيان اينکه سند راهبردي توسعه کشاورزي بايد به گونه اي باشد که سبب افزايش توليد شود ادامه داد: براساس طرح توسعه کشاورزي بايستي دو ميليون هکتار به زمين هاي کشاورزي فعلي اضافه و دو ميليون اشتغال از اين طريق ايجاد شود که در حال حاضر اين مهم مطلوب نيست و دولت آينده از ظرفيتهاي کشاورزي بايد در بخش اشتغال استفاده کند.

وي با تاکيد بر اينکه يکي از بخش هاي مهم سند توسعه کشاورزي عدم تمرکز کردن اين بخش است گفت: توجه به ظرفيت، تمام استانهاي کشور براي توليد محصول سبب افزايش توليد در واحد سطح شده و ميزان صادرات را در فصول مختلف سال افزايش مي‌دهد.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: آسان سازي دريافت تسهيلات بانکي و کوتاه شدن فاصله کشاورزان و دولت مردان و مديريت بخش کشاورزي توسط خود کشاورزان سبب توسعه بخش کشاورزي با اتکا به سند توسعه آن مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سند ، توسعه ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار