دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان‌رضوی تجمیع نیات خیرخوهاانه مردم در یک قالب موثر و ماندگار را امری تاثیرگذار در رسیدن به اهداف نیکوکارانه در جامعه دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، صادق ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بزرگ‌ترین تهدید علیه جوانان و نوجوانان جامعه را مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: تهدید اصلی علیه جوانان و نوجوانان که تبدیل به دغدغه خانواده‌ها نیز شده است، مسائل فرهنگی و اجتماعی و یا حیات باطنی فرزندان است.

وی با بیان اهمیت و اثرات وقف در زندگی اخروی و دنیوی انسان افزود: اقدام در راستای تمرکز و تجمیع تلاش و همت مردم برای انجام کار خیر، در کنار فواید و ثمرات دنیوی و اخروی که دارد، فضای نیکوکاری را در جامعه و به ویژه در میان جوانان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان‌رضوی با اشاره به طرح ملی «احسان ماندگار» به عنوان فرمولی که توان تجمیع نیات خیرخوانه مردم را در یک قالب موثر و ماندگار دارد، گفت: احسان ماندگار می‌تواند کم‌ترین هزینه‌ها و ساده‌ترین ایده‌ها را در قالب وقف و کار خیر در کنار هم جمع کرده و آن را منجر به حرکتی نیکوکارانه و تأثیرگذار در جامعه کند.

ملکی طرح ملی «احسان ماندگار» را زمینه‌ساز گسترش وقف در جامعه دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم از سهم درآمد، زمان و دغدغه‌های خود در یک فضای مشخص و تحقیق شده، اختصاص ویژه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم بسیاری از نیکوکاری‌ها و احسان‌های به ظاهر کوچک را در فضای گسترده‌تری به احسانی ماندگار بدل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از در کنار هم قرار دادن اقدامات و تک کارهای به ظاهر ساده و کوچک می‌توان نتایج بسیار بزرگ و ماندگار به دست آورد، اظهار داشت: حمایت از تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی، مساجد، موسسات خیریه، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین کمک هزینه‌های تحصیلی بخشی از اموری است که نیاز به امکانات مالی دارند و تجمیع نیات خیرخواهانه و وقف می‌تواند تا حد زیادی به گستره اقدامات در این زمینه کمک کند.
برچسب ها: ماندگار ، خراسان ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.