مراحل ترميم فيلم بيضايي سال 2011 توسط بنياد مارتين اسكورسيزي انجام شد و هزينه اين كار را مؤسسه فيلم دوحه در قطر تأمين كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دوستي كيارستمي و مارتين اسكورسيزي از خيلي وقت پيش (از دهه 90) شروع شده بود، اما كمتر كسي فكر مي كرد كه كارگردان راننده تاكسي وقت كند و فيلمي از سينماي ايران را ببيند و از آن جالب تر حاضر شود در مؤسسه اش فيلمي از ايران را ترميم كند اما اين فرصت، نصيب رگبار بهرام بيضايي شد، آن طور كه يكي از سايت هاي خبري اعلام كرده مراحل ترميم فيلم بيضايي سال 2011 توسط بنياد مارتين اسكورسيزي انجام شد و هزينه اين كار را مؤسسه فيلم دوحه در قطر تأمين كرد.

اسكورسيزي هم در گفتگويي به نكات قابل توجه آن اشاره كرد و رگبار را يك اثر قابل توجه دانست: "حال و هواي فيلم من را ياد بهترين چيزهايي انداخت كه در فيلم هاي نئورئاليستي ايتاليايي دوست دارم... دردناك است فكر كردن در باره اين موضوع كه فيلمي چنين استثنايي كه زماني بسيار در ايران محبوب بود، در آستانه نابودي هميشگي قرار داشت.

 نگاتيو اصلي فيلم ضبط يا نابود شد و تنها چيزي كه در دسترس بود يك نسخه 35 ميلي متري با زيرنويس انگليسي بود" اين اصلاح فيلم مي تواند آغازگر ترميم فيلم هايي باشد كه تنها يك نسخه از آن در فيلم خا نه ملي باقي است و اگر به دادشان نرسند به زودي نابود مي شوند./ص

منبع : ماهنامه 24

برچسب ها: بیضایی ، سینما ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار