توجه به صنایع کوچک ضمن شتاب بخشيدن به توسعه صنعتي كشور و کنترل بخش صنعت در مواقع بحرانی سبب افزایش میزان صادرات شده و گسترش بخش صنعت را در كشور فراهم می سازد.

حسین اخوان استاد دانشگاه وکارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ایران گفت : صنايع كوچك ایران علي رغم بهره گیری از مزايا و امتيازات چشمگير در توسعه اقتصادي كشور با تنگناهاي زيادي مواجه است كه به ورشکستگی اين صنايع در سالهاي اخير منجر شده است.

وی گفت :يكي از مشكلات عمده صنايع كوچك كه قدرت رقابتي آنها را با صنايع بزرگ مشابه به شدت كاهش مي دهد، مشكل عدم فناوري مورداستفاده در فرايند توليد است.

این کارشناس با معرفی نوین سازی به عنوان عامل شتاب صنعت ادامه داد: درصورتي كه بخش صنايع كوچك بخواهد رقابت و حيات اقتصادي خود را حفظ كند، بايد به نوسازي، به عنوان يك عامل مهم و اساسي بنگرد.

اخوان تآکید کرد : هر نوع نوين سازي در واحدهاي صنعتي كوچك بايد به افزايش توانايي آنها در ميزان فروش منجر شود و هدف نهايي هر برنامه نوين سازي بايد سبب استقلال صنعت شود .

وی با بیان اینکه دولت می تواندبا حمایت صنایع کوچک زمینه های سرمایه گذاری در کشور فراهم کند گفت: دولت مي تواند با اعطاي انواع تسهيلات مالي، فني، اطلاعاتي، آموزشي و مشورتي در تشويق و تسريع نوسازي صنايع کوچک كشور موثر باشد .

اخوان در پایان گفت : توجه به صنایع کوچک ضمن شتاب بخشيدن به توسعه صنعتي كشوروکنترل بخش صنعت در مواقع بحرانی سبب افزایش میزان صادرات شده و گسترش بخش صنعت را در كشور فراهم می سازد.

برچسب ها: صنعت ، اقتصاد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار