با افزايش ميزان بروز و شيوع بيماري ها و اختلالات روحي و رواني، در حال حاضر حدود 12 درصد بار بيماري ها در جهان و درصد قابل ملاحظه اي از موارد مرگ و مير، ناشي از بيماري هاي رواني است.

محسن عابديني نيا، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: منظور از سلامتي، توجه به همه ابعاد آن شامل ابعاد جسمي، روحي، رواني، خانوادگي، شغلي، محيطي و معنوي است و تمامي اين ابعاد بايد باهم مورد توجه قرار گيرند.

وي با بيان اينکه بعد رواني سلامتي از جمله مهمترين ابعاد است، اظهار داشت: بسياري از مشکلات و عوارضي که در ساير ابعاد سلامتي به وجود مي آيد، به طور مستقيم يا غير مستقيم ناشي از وجود مشکل در بعد رواني سلامتي است.

عابديني نيا با اشاره به اينکه بيماري هاي رواني چندان که شايسته و مناسب است، مورد توجه قرار نمي گيرند، در سراسر دنيا افراد زيادي هستند که به دليل ابتلا به يک يا چند نوع از بيماري ها و اختلالات رواني، دچار افت شديد کيفيت زندگي شده اند.

وي تاکيد کرد: با افزايش ميزان بروز و شيوع بيماري ها و اختلالات روحي و رواني، در حال حاضر حدود 12 درصد از بيماري ها در جهان و درصد قابل ملاحظه اي از موارد مرگ و مير، ناشي از بيماري هاي رواني است.

عابديني نيا يادآور شد: براساس برخي از آمارها، حدود 2 درصد موارد مرگ و مير در جهان، ناشي از بيماري ها و اختلالات رواني است و برآورد مي شود که اين ميزان در سالهاي آينده افزايش نيز يابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار