بورس انرژي به دليل قابليت بالاي خود معامله 20 محصول فرآورده‌هاي نفتي را در دستور کار خود قرار داده است.

شاپور محمدي مدير عامل بورس انرژي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بورس انرژي بعد از گذشت 4 ماه از آغاز فعاليت خود، مسير خوبي را طي کرده و در معاملات برق بيش از 3 ميليارد و 500 هزار تومان معامله صورت گرفته است و حجم معاملات در حال افزايش دانست.

وي ادامه داد: تمهيداتي براي افزايش نقدينگي با وزارت نيرو صورت گرفته است.

محمدي تصريح کرد: اين هفته شاهد عرضه‌ي متانول، بنگزول و آريزوريسايکل پالايش تهران خواهيم بود و همچنين پالايشگاه تبريز شاهد عرضه ساير محصولات خود خواهد بود.

وي در خصوص راه اندازي تالار فرعي در بورس انرژي گفت: امسال در بورس انرژي تالار فرعي راه اندازي نخواهيم کرد و در مورد صادرات با وزارت نيرو طي جلسه‌ي مقرر شد تا نام بورس انرژي در دستورالعمل صادرات برق گنجانده شود.

محمدي در خصوص معاملات فرآورده‌اي نفتي افزود: در معاملات فرآورده‌هاي نفتي 20 محصول در دستور کار بورس انرژي قرار دارد که آريزورسيايکل عرضه و متانول در شرف عرضه و ساير حلال‌ها در برنامه پذيرش بورس انرژي قرار دارند.

مدير عامل بورس انرژي اضافه کرد: برخي محصولات نفت خام،نفت سفيد، بنزين،  گازوئيل بدليل محدوديت‌ها جز عرضه قرار گرفته نشده و اميدواريم در آينده در سبد محصولات قابل معامله داشته باشيم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، انرژی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار