رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه که تحت حمایت غرب است، اعلام کرد که کنفرانس بین‌المللی "ژنو 2" احتمالا به نتایج مثبتی دست نخواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، " احمد الجربا" ، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العربیة گفت: انتظار دارم که این نشست برگزار شود اما پاسخ این سوال که آیا این نشست موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر هنوز مبهم است اما من چندان خوش‌بین نیستم.
وی افزود که در صورت تشکیل دولت انتقالی پس از نشست بین‌المللی "ژنو 2"جنگ داخلی در سوریه پایان می‌یابد.
الجربا در ادامه مدعی شد، ائتلاف وی اپوزیسیون اصلی در سوریه است که از راه حل سیاسی برای حل بحران در این کشور حمایت کرده است.
وی در ادامه مدعی شد: یافتن راه حل سیاسی برای شرایط سوریه به معنی تحقق اهداف این قیام، از جمله عزل نظام اسد است.
وی همچنین در مصاحبه‌ای در نیویورک گفت، وی برای شرکت در نشست ژنو 2 و دیدار با نمایندگان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی دارد . 
اما با این حال وی عنوان داشت که خواستار دریافت تضمین است تا مطمئن شود که ضرب‌الاجلی برای ایجاد پیشرفت اعلام می‌شود.الجربا گفت: اعتقاد داریم که باید چهارچوب زمانی مشخصی تعیین شود.رئیس ائتلاف مخالفان سوری در ادامه مدعی شد که نظام اسد در نظر دارد تا در روند برگزاری ژنو 2 اخلال ایجاد کرده و وقت‌کشی کند.
احمد الجربا همچنین عنوان داشت که برای شرکت در نشست ژنو 2 هیچ پیش‌شرطی ندارند و اپوزیسیون سوریه تنها از دولت اسد درخواست کرده است تا "گام‌های مثبتی" بردارد.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار