امام جمعه پرندک زرندیه گفت: شب هاي قدر فرصتي مناسب براي پاکی و شستشوي روح و روان انسان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حجت الاسلام سيد محمدي افزود: شب قدر شب اندازه‏‌گيري است و خداوند متعال در آن حوادث يك سال را تقدير مي‏‌كند و زندگي، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسان‌ها را در اين شب مقدر مي‏‌گرداند.
وي بيان كرد: در آيين اسلام، اين شب با ارزش‌ترين و برترين شب در طول سال بوده و اهميت آن تا حدي است كه نه تنها آيات مختلفي از قرآن كريم در مورد خصوصيات آن نازل شده، بلكه سوره‌اي مستقل نيز به اين نام در قرآن كريم وجود دارد.
وي ادامه داد: يكي از ويژگي‌ها و امتيازات شب قدر اين است كه قرآن، كتاب هدايت و راهنماي بشر و معجزه جاويد پيامبر اعظم (ص) در اين شب نازل شده است.
امام جمعه پرندك زرنديه با بيان اينكه نبايد فرصت طلايي شب هاي قدر را از دست داد، اظهار كرد: ضروري است كه براي بهره بردن هر چه بيشتر از اين شب هاي ارزشمند تلاش كنيم.
وي گفت: غسل شب قدر، ‌نماز شب قدر، شب زنده داري، خواندن ادعيه شب هاي قدر از جمله دعاي جوشن كبير، قرآن بر سر نهادن، استفاده از سخنراني خطيبان و برنامه هاي قرآني، استغفار،‌ دعا و راز از مهم ترين اعمال شب هاي قدر هستند.
وي شب قدر را شب آمرزش و استغفار خواند و افزود: شفاعت امام علي (ع) و فضائل آن بزرگوار را بايد مد نظر داشته باشيم چرا كه عبادت، عدالت، شجاعت، دينداري، كمك به ضعفا و احسان ايشان در زندگي ما مسلمانان بايد الگو باشد./س
برچسب ها: شب قدر ، روح ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.