"نيكلاس آنزينگر" در مقاله اي به تقويت حضور نیروی دریایی ایران در درياي مديترانه اشاره كرده و به دولت آمريكا توصيه مي كند كه متوجه افزايش قدرت و حضور نظامي و دريايي ايرانيان در آن ناحيه باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از انديشكده آمريكن اينترپرايز ؛ نويسنده با اذعان به تقويت حضور نیروی دریایی ایران در آبهاي درياي مديترانه مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران حضور خود در ابهاي درياي مديترانه را افزايش داده است. "حسين سلامي" معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشته كه ايران افرايش حضور در مديترانه را در راستاي تامين امنيت و منافع ملي خود مي داند. وي در اين باره خاطر نشان ساخت كه اقدامات دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي مانع توقف حضور ايران در آن منطقه نخواهد شد. در فوريه سال 2011 ميلادي نيز ناوهاي ايراني از طريق كانال سوئز وارد درياي مديترانه شدند. اين نخستين باري از زمان پيروزي انقلاب اسلامي بود كه ناوهاي ايران وارد آن منطقه مي شدند." 

نويسنده در ادامه با اذعان به چالشي كه حضور نيروهاي دريايي كشورمان در منطقه مديترانه براي دولت آمريكا بوجود آورده افزوده است "حضور ايران در حوزه مديترانه چالشي امنيتي براي دولت آمريكا به شمار مي آيد. دولت آمريكا نگران ادامه تسلط خود بر منابع گاز و نفت منطقه مي باشد. رژيم صهيونيستي  نگران است تا از طريق درياي مديترانه ارتباط ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت حماس در نوار غزه گسترش يابد." 

نويسنده مقاله با اذعان به افزايش نفوذ كشورمان در حوزه مديترانه مي افزايد "نيروي دريايي ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران حضور خود در درياي عمان، خليج عدن و درياي سرخ را افزايش داده اند. در اين ميان، يك پايگاه سوداني اجازه داده كه كشتي هاي ايراني وارد درياي مديترانه شوند و سپس از آن ناحيه به درياي سرخ وارد شوند. اين امر سبب افزايش ورود كشتي هاي ايراني به ناحيه درياي سرخ شده است."

نويسنده مقاله در ادامه با توصيه به دولت آمريكا در مورد توجه به گسترش حضور نيروي دريايي كشورمان در حوزه مديترانه خاطر نشان مي سازد كه دولت آمريكا بايستي متوجه افزايش حضور ايران در آن منطقه تا يك دهه آينده باشد و در اين باره مي افزايد "دولت آمريكا توجه اعظم خود را بر حفظ امنيت نيروي دريايي آن كشور در خليج فارس معطوف كرده است در حالي كه بايستي متوجه باشد كه نفوذ جمهوري اسلامي ايران تا يك دهه آينده در حوزه مديترانه به شدت افزايش يافته است." 


برچسب ها: آمریکا ، هسته ای ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
افرين بر دلاور مردان ايراني
آخرین اخبار