موحدان دیندار و ارادتمندان مولای متقیان امام علی(ع) در این شبهای پرفضیلت به مساجد و مکانهای مذهبی رفتند تا روح و جان را تطهیر کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان:

پیامبر اکرم(ص) با ودیعه نهادن (کتاب خدا و عترت خود)نزد امت اسلامی رسالت سنگینی را بر دوش آنها نهاده که حفظ و حراست از این دو امانت گرانبها تنها از راه شناخت عملی،معرفت و بصیرت میسر می شود.

امت اسلامی از راه عمل به آیات الهی ، سیره نبوی وائمه اطهار ودستورات دین مبین اسلام که سرشار از معارف و شعائر عظیم است می تواند خود را دردنیا و آخرت بیمه کند.

یکی از برنامه های عملی که امت اسلامی می تواند با اجرای آن خود را از اقیانوس معارف الهی بهره مند کند(احیای لیالی قدر)است.

در این شب هاست که سرنوشت یکساله انسانها با تایید الهی و امضاء یگانه منجی عالم بشریت رقم می خورد و شبی که یگانه مظلوم عالم ندای "فزت و رب الکعبه" سر داد و با خون خود "حقانیت خود" را امضا کرد.

آری ماه رمضان است که با لیالی پربرکت قدر همچون نگینی در طول عمر زمین و زمان و هر انسان مومنی می درخشد و چه فرصتی از این بهتر تا انسانهای آزاده وخداجو روح و جان خود را در این دریای زلال تطهیر کنند.

برکات شبهای قدر دعا خواندن، عبادت کردن، قرآن خواندن و طلب آمرزش است که طبق روایات از فواید طلب استغفار می توان به چهار اثر رسید:اول رفع غم و اندوه است دوم آنکه از هر سختی و گرفتاری راه خلاصی پیدا می کند و سوم اینکه از هر خوف و ترسی در امان خواهد بود و آخرین اثر طلب استغفار،خداوند متعال از جایی که گمان نمی بری روزیت می دهد./س

یادداشت از:معین رحیمی کرمانی

برچسب ها: تطهیر ، روح ، جان ، معارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.