"استاد دانشگاه تهران جنوب" گفت: ایران در حوزه علمی روند رو به پیشرفتی را طی می‌کند، لذا سنگ اندازی غرب نمی‌تواند جلوی تولید علم و پژوهش در جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

محمد‌رضا جلیلی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه غرب همواره در تلاش است تا از پیشرفت علمی ایران جلوگيري کند، اظهارداشت: غرب و اتحاديه اروپا خوب مي‌دانند که ايران با دسترسي به علوم هسته‌اي نمي‌تواند تهديدي براي ملت‌هاي ديگر باشد و آنها فقط از پیشرفت علم، صنعت، اقتصاد و سیاست در ايران نگران هستند، چرا که نمي‌خواهد ايران اسلامي را مستقل و قدرتمند ببينند.
 
وی با تأکید بر این که علم زمینه‌ساز قدرت است، تصریح کرد:  کشورهای غربی در پرتو پیشرفت علمی به قدرت رسیده‌اند، از همين رو در صددند به روش‌های سخت افزاری و نرم افزاری از دستیابی ایران به پیشرفت علمی جلوگیری کنند.
 
جلیلی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌اي ایران افزود: با توجه به استعداد درخشان ایرانیان در دستیابی به علم و فناوری، غرب به ویژه آمریکا به دنبال ایجاد موانعی از جمله ترور دانشمندان علمی و تبلیغات گسترده برای فرار مغزها و نخبگان علمی کشورهای اسلامی به ویژه ایران است.
 
استاد دانشگاه تهران جنوب در پایان خاطرنشان کرد: ایران در حوزه علمی روند رو به پیشرفتی را طی می‌کند، لذا  سنگ اندازی غرب نمی‌تواند جلوی تولید علم و پژوهش در جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: جلیلی ، تحریم ، ایران ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار