دولت قانونی حماس در نوار غزه امروز از سازمان های بین المللی حقوقی و طرفدار حقوق بشر خواست برای عادی شدن فعالیت در گذرگاه رفح بین نوارغزه و مصر وارد عمل شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ وزارت امور خارجه دولت حماس در پیام هایی به این سازمان اعلام کرد اگر فعالیت گذرگاه رفح به شکل کنونی ادامه یابد این امر منجر به بروز فاجعه انسانی در نوار غزه به ویژه در بیمارستانها و شهرداری ها خواهد شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است مقام های مصری پنجم ژوئیه ( چهاردهم تیر) برای پنج روز متوالی این گذرگاه را بستند که موجب وخیم شدن اوضاع معیشتی ساکنان غزه شد به ویژه آن که این گذرگاه تنها کانال باقی مانده ارتباطی بین نوار غزه و جهان است.

از طرف دیگر "ماهر ابوصبحه" رئیس اداره مرزها و گذرگاهها در دولت حماس گفت از زمان تحولات داخلی مصر از اواخر ژوئن تاکنون گذرگاه رفح به شکل صوری باز بوده است.

"ابوصبحه" افزود ساعت کار این گذرگاه از نه ساعت به چهار ساعت کاهش یافته است اخیرا تنها روزانه 150 نفر از نوار غزه از این گذرگاه عبور کردند و در حالی که پیش از برون بحران کنونی بیش از 1200 نفر از این گذرگاه عبور می کردند.
برچسب ها: حماس ، رفح ، غزه ، گذرگاه ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار