فيلم "گلوگاه" هيچ‌گونه فيلمنامه و اجراي سينمايي ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم "گلوگاه" به كارگرداني "محمد ابراهيم معيري" بخش بصري برنامه "هفت" بود كه "محمد تقي فهيم"، منتقد سينما، در خصوص فيلم "گلوگاه" گفت: فيلم "گلوگاه" هيچ‌گونه فيلمنامه و اجراي سينمايي ندارد و فاقد فيلمنامه است بطوريكه تا مدت زمان 40 دقيقه فيلم هيچ گونه اتفاقي نمي‌افتد.

وي ادامه داد: به طور حتم "كوثري" در اين فيلمنامه سينمايي را مي‌شناخت كه تهيه‌كنندگي آن را قبول كرد اما اين فيلم شخصيت‌هاي داستان و رابطه ميان آنها حتي پلات‌هاي فيلم نيز قابل شناسايي نيستند.

"فهيم" عنوان كرد: سينما در چهارچوب داستان به نمايش در مي‌آيد و با وجود معنا نداشتن سينماي آيينگي به دنبال واقعيت‌هاي سينما در كنار رويا‌آفريني است و با اشاره به ايجاد فضاي همذات‌پنداري مخاطب با فيلم افزود: فيلم "گلوگاه" قواعد سينمايي را رعايت نكرده و در طول مدت تماشاي فيلم 3 بار داستان به اتمام مي‌رسد.

"فهيم" از دلايل افول مخاطب از سينما برشمرد و اظهار داشت: دليل اينكه تعداد مخاطبان در سينما كاهش يافته به محتواي فيلمنامه‌ها برمي‌گردد، زمانيكه سينماي جاندار باشد مردم از آن استقبال مي‌كنند.

در ادامه "شهاب شهرزاد" منتقد سينما با مثبت دانستن اين فيلم عنوان كرد: پديده موج نوع دوم سينماي ايران باعث ايجاد آيينه‌گري شده و امتياز اصلي از زاويه نگاه فيلم داستان‌گويي است.

وي ادامه داد: فيلم در باب عشق است و حضور دكل مكاني براي بيان اين‌گونه بحث‌ها است و زماني از عشق صحبت مي‌شود كه محيطي را با طبيعت به طور پيوسته نشان دهيم.

"شهرزاد" با اشاره به شرايط سخت فيلمبرداري اظهار داشت: اين فيلم با جهان متن روايت شده و كارگردان آن با ايجاد صحنه‌هاي التهاب و نگاه زيبا به زن به درستي چينش فيلم را بوجود آورده است.

"محمد معيري" كارگردان فيلم "گلوگاه" عنوان كرد: نقطه داستان از همان دقايق اوليه شكل مي‌گيرد و گونه روايت از دو جهت يعني "عمران" و "سامان" در داستان گره مي‌خورند.

وي در خصوص استقبال كم از اين فيلم اظهار داشت: هدف من اين بوده كه داستان‌خوبي شكل بگيرد و مردم مازندراني نيز از اين فيلم استقبال كردند اما به دليل تبليغات اندك، فروش معمولي داشتيم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.