مراقبت از پوست در تمامی فصل های سال به ویژه در فصل تابستان به دلیل گرم شدن هوا و احتمال بروز اختلالات و مشکلات پوستی باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، یک پزشک متخصص پوست به اهمیت مراقبت و رعایت اصول بهداشتی پوست به ویژه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت:مشکلات پوستی در فصل تابستان بیش از فصل های دیگر سال دیده می شود بنابراین باید برای کاهش این مشکلات از اصول مراقبتی ویژه پوست آگاهی پیدا کرد.

ولی ا... حسین پور،عفونت های قارچی را جزو شایع ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان اعلام کرد و افزود:عفونت های قارچی از طریق حیوان به انسان،خاک به انسان و یا انسان به انسان منتقل می شود.

وی تصریح کرد:عفونت هایی که از طریق خاک و حیوان به انسان منتقل می شود به طور معمول عفونت های التهابی و شدید است اما عفونت هایی که از انسان به انسان منتقل می شود معمولا به شکل یک کچلی ساده خود را نشان می دهد.

وی اظهار داشت:عامل عفونت هایی که از انسان به انسان انتقال می یابد به طور معمول در سالن های ورزشی و استخرها به وفور وجود دارد.

حسین پور با بیان این که تشخیص نوع عفونت و مشکل پوستی در درمان به موقع تاثیر به سزایی دارد، خاطر نشان کرد:درمان عفونت های قارچی سطحی خیلی ساده و با شامپو و محلول های مخصوص به راحتی انجام می شود اما عفونت هایی که از حیوان به انسان منتقل می شود به طور معمول به درمان طولانی نیاز دارد./س

برچسب ها: اختلال ، شایع ، پوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.