وزارت ارشاد دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشت و فعالیت‌ها با محوریت فرهنگی رضوی را ساختارمند کرد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، جواد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که وزارت ارشاد در دولت دهم در حوزه فرهنگ رضوی سنگ تمام گذاشته است، گفت: یکی از اقدامات موثر و قابل توجه وزارت ارشاد در دولت دهم این بود که فعالیت‌های فرهنگی حوزه رضوی در قالب بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ساختارمند شد که این در نوع خود گام بزرگی در حوزه فرهنگ است.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری یازدهین دوره جشنواره بین‌‌المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا در یازدهمین دوره خود از دستاوردهای دوره‌های گذشته بهره گرفته و بر پایه این تجربیات این دوره را با مهندسی بسیار دقیقی برگزار کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) ادامه داد: این جشنواره در یازدهمین دوره خود با هیئت اجرایی متشکل از 31 استان در کشور تشکیل و در 85 موضوع در استان‌های داخل کشور و همچنین 75 کشور جهان و 200 شهر در خارج از کشور برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

جعفری با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی گفت: نخستین نکته این است که باید دهه کرامت در طول سال توسعه یابد چراکه معارف دهه کرامت در قالب مدت زمان ده روزه نمی‌گنجد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا (ع) یادآور شد: هفته فرهنگ رضوی از اردیبهشت‌ماه امسال در استان‌های کشور به طور چرخشی برگزار می‌شود و این برنامه تا پیش از دهه کرامت در تمام استان‌ها اجرا می‌شود.

وی یکی از دغدغه‌های مهم جشنواره امام رضا (ع) را ارتقای کیفیت توصیف کرد و گفت: در حال حاضر به لحاظ کمی در جشنواره دغدغه‌ای نداریم چراکه روز به روز شاهد مطالبه دستگاه‌ها برای عضویت در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هستیم و مسئله مهم پرداختن به کیفیت جشنواره است.

جعفری خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای کیفیت جشنواره، هشت کارگروه و همچنین دو گروه نظارتی متشکل از 70 نفر تعریف شده که این ناظران در دو بخش فنی و تخصصی و ناظران عمومی عهده‌دار نظارت بر کیفیت برگزاری جشنواره در استان‌ها هستند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.