17مرداد هر سال یادآور کسانی ست که تنها و تنها در تقویم صاحب یک روز شدند تا تمام سختی ها و زحماتی که آنان میکشند مرور شود ، هرچند فقط در همین یک روز است و از فردای 17 مرداد دیگر کسی ازخبرنگار سراغی نمیگیرد .


به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ همه کسانی که وارد عرصه خبرنگاری شده اند خوب میدانند این حرفه علی رغم سختی ها و مشقت های فراوانش دوست و رفیق آنان است و زمان به گونه ای برای آنان میگذرد که دیگر از شغل و حرفه و دوست برایشان فراتر می رود و خبرنگاری برایشان " عشق" می شود .
وهمین کافی ست که دل کندن ازاین عشق که آمیخته با رنج و سختی و حقوق های کم و بلاتکلیفی در بیمه و مسکن و .. خیلی چیزهای دیگر  سخت باشد و بقولی خبرنگار پای این عشق بماند و بسوزد والبته  لذت ببرد.
وقتی برای تهیه گزارش ازخبرنگاران استان خواستیم که یک جمع خبرنگارانه داشته باشیم با روی باز پذیرفتند وحرف هاشان هم شروع شد ..
پیشکسوت عرصه خبری در این جمع گفت : نباید قلم را به نان فروخت .. او از جوانان خواست شجاعانه و آگاهانه پا در عرصه خبر بگذارند و تنها و تنها برای مردم کار کنند..
پیشکسوت دیگری در باره تجلیل از خبرنگاران گفت : ما تجلیل آنچنانی نمیخواهیم ، ما را در یابند و برایمان احترام قائل شوند .. .. تکریم .. تنها خواسته خبرنگار است .
فرصت که به جوان ها رسید بیشتر از اوضاع مالی شروع کردند ، هرچند پافشاری در این باره نداشتند و معتقد بودند این مشکلات گویی حل شدنی نیست .
به صراحت گفتند : مسئولان نه فقط در روز خبرنگار بلکه در همه ایام سال با خبرنگار به درستی رفتار کنند.
گفتند : لطفا مدیر مسئولان نیز اینقدر محتاط نباشد ، اخبار انتقادی هم قابل انتشار باشد ..
گفتند : خبرنگاری هیجان دارد ، اتفاق نو دارد ؛ خبرنگاری پر از تجربه های خوب و بد است .. اما خواهش میکنیم مسئولان آستانه تحمل را بالا ببرند ..
جوان دیگری که در عرصه روزنامه نگاری بود از برخی از مدیر مسئولان گلایه کرد و گفت : رپورتاژ نخواهند اینقدر .. وقتی بحث رپورتاژ است  و ما زیر این قضیه نمی رویم سریع عذر ما را می خواهند !!
عکاس خبری حاضر در جمع هم آرام و بیصدا بود ، به گمانم خصلت عکاس همین باشد که با نگاه همه کار می کند ، از او خواستم چیزی بگوید و گفت : عکاس در جامعه ما جا نیافتاده ، مخصوصا در مستندات اجتماعی .. مردم با عکاس خوب برخورد کنند ، از دریچه دوربین ما فراری نباشند ..
جمع خوبی شد و حرف هایمان را برای هم گفتیم و شنیدیم ..
اصلا روزخبرنگار یعنی همین ..یعنی خودمان برای خودمان حرف بزنیم ، خودمان به خودمان تبریک بگوییم و خودمان برای خودمان جشن بگیریم ..
روزمان مبارک : )/س
برچسب ها: روزخبرنگار ، قلم ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.