شاید تاریخچه ایجاد بازار برگردد به زمان انسانهای اولیه، زمانی که انسانها مبادله کالا به کالا انجام می دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

زهرا دفتری  مدیر بورس کرمانشاه عامل ایجاد بازار سرمایه یا همان بورس را تبادل این کالاهای مالی یا غیر واقعی می داند و می گوید: کالاهای مالی نیاز به بازاری داشتند تا بتوانند در آنجا مبادله شوند، بنابراین از مدتها قبل در خیلی از کشورها فکر ایجاد بازاری برای مبادله این کالاها ایجاد شد. بازاری نظام مند که تحت قوانین یک کشور باشد و این فکر سرانجام برای اولین بار به طور رسمی در کشور هلند عملی شد و بورس برای اولین بار در این کشور کار خود را آغاز کرد.

دفتری با بیان این مطلب که بورس دارای مزایای بیشماری از جمله معرفی روش سرمایه گذاری به افراد جامعه است می افزاید: بورس کمک کرده تا مبادلات سهام به راحتی انجام گیرد و امکان نقد شدن سهام را برای سرمایه گذاران و شرکتها فراهم آورده است.

مدیر بورس کرمانشاه می افزاید: از جمله مهمترین مزایای بورس این است که در سرمایه اولیه هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد می توانند با هر میزان پولی که در اختیار دارند وارد این بازار شوند.

وی کسب اطلاعات را اولین و مهمترین مرحله سرمایه گذاری در بورس دانست و ادامه داد: برای ورود به هر بازاری در مرحله اول باید اطلاعاتی را در مورد آن بازار و نحوه سرمایه گذاری در آن به دست آورد

دفتری ریسک سرمایه گذاری در بورس را بالا می داند و می افزاید: هر بازاری ریسک خود را دارد البته بعضی بازارها نسبت به برخی دیگر از ریسک بالاتری برخوردارند. بورس به دلیل عوامل بسیاری که روی این بازار تاثیر می گذارند از ریسک بالاتری برخوردار است.

مدیربورس کرمانشاه در خصوص اقدامات لازم جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار بورس افزود: برای سرمایه گذاری مطمئن در بورس یا کاهش ریسک سرمایه گذاری در آن ایجاد یک بستر امن سیاسی و اقتصادی الزامی است که این مورد جز مسائل کلان کشور می باشد و به اراده سرمایه گذار بستگی ندارد.

دفتری علت عدم سرمایه گذاری در بورس را ناآشنایی اکثر افراد جامعه با این بازار عنوان کردو ادامه داد: یکی از علل عدم سرمایه گذاری اکثر افراد جامعه در این بازار آشنا نبودن این افراد با بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن است که جهت حل این مشکل باید فرهنگ سازی مناسب در خصوص بورس، مزایای سرمایه گذاری در آن و نحوه انجام این سرمایه گذاری انجام گیرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تالار ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.