براي نخستين بار در آذربايجان شرقي گوشت ارگانيك اردك توسط يك جوان بستان آبادي توليد مي شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اين توليد كننده جوان بااشاره به اینکه اين طرح در زميني به مساحت يك هكتار و با ۱۰۰ ميليون ريال اعتبار اوليه آغاز شده است افزود: دو هزار قطعه اردك در مرحله نخست اين طرح توليد مي شود كه با توجه به رسيدگي هاي مستمر، اردك ها در مدت ۶۵ روز آماده ذبح و ارايه در بازار مي شوند.

وي تاكيد كرد: در اين طرح گوشت ارگانيك بدون استفاده از واكسن و نهاده طيور و در دامن طبيعت اين شهرستان توليد مي شود.

لشگري افزود: اردك جزو پرندگان چراگر طبقه بندي مي شود و نياز چنداني به نهاده طيور تجاري و وارداتي نداشته و بيشتر مواد غذايي خود را از مرتع تامين مي كند.

وي گفت: به دليل مقاومت بالاي اين حيوان، نياز به مصرف دارو و آنتي بيوتيك براي پرورش آن نبوده و گوشت توليد شده سالم و عاري از هر نوع باقيمانده هاي دارويي است.

اين توليد كننده جوان با بيان اينكه پرورش اردك به مراتب آسان تر از پرورش ديگر پرندگان است، يادآوري كرد: در صورت پرورش انبوه اين حيوان، قيمت تمام شده آن ۳۰ درصد ارزان تر از گوشت مرغ خواهد بود.

لشگري اضافه كرد: براي پرورش اردك در مزارع به نسبت هر يكهزار قطعه اردك، پنج هزار متر مربع زمين يونجه كاري شده نياز است.

اين توليد كننده گوشت اردك ارگانيك افزود: در اين طرح به ازاي هر يك هكتار زمين براي دو نفر به صورت مستقيم و چهار نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي مي شود.

لشگري گفت: اين طرح با حمايت فرمانداري بستان آباد و بيمه اجتمايي روستاييان و عشاير اين شهرستان آغاز و به مرحله توليد رسيده است.

وي با بيان اينكه اين طرح در آذربايجان شرقي جزو اولين ها محسوب مي شود، گفت: گوشت توليد شده به صورت ارگانيك در پروتئين فروشي هاي استان ارايه مي شود./س

برچسب ها: تولید ، اردک ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.