براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان تلاش بر این است که پایانه مرزی چزابه با حضور مقامات کشوری در هفته دولت امسال به صورت رسمی افتتاح شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اگرچه در یکی، 2 ماه گذشته نیز قرار بود این پایانه با حضور مسوولان کشور افتتاح شود اما بنا به دلایلی این اتفاق نیافتاد.

به گفته مسوولان متولی در حال حاضر پایانه مرزی چزابه فعالیت تجاری و مسافری خود را انجام می‌دهد اما این فعالیت‌ها با کمک و هماهنگی سایت موقت ایجاد شده در پایانه در حال انجام است.

مسوولان اداره حمل و نقل خوزستان که مجری طرح پایانه مرزی چزابه هستند اعلام کردند اگر پایانه به صورت رسمی افتتاح شود، تمام فعالیت‌ها و اقدامات فعلی از سایت موقت و کانکس‌های موقت به سالن‌ها و سایت اصلی منتقل می‌شود.

در حال حاضر سالن‌های مسافری و تجاری پایانه به‌صورت 100 درصد ساخته و تکمیل شده و محوطه‌سازی نیز پیشرفت 80 درصدی دارد و در مجموع فقط 40 درصد از برق‌رسانی و آسفالت معابر پایانه باقی‌مانده است.

وجود زیرساخت‌های مناسب برای تردد مسافران و تجار و بازرگانان و وجود خدمات رفاهی برای آن‌ها از امکانات پایانه مرزی چزابه است. برای تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی چزابه اعتباری به میزان 15 میلیارد تومان صرف شده است.

پایانه مرزی چزابه از سال 85 بازگشایی شد و از آن موقع تاکنون فعالیت‌های اقتصادی از طریق سایت‌ها و سالن‌های موقت در آن انجام شده است. از سال 89 نیز عملیات تکمیل زیرساخت‌ها در این پایانه آغاز شد و در حال حاضر این پایانه قابل بهره‌برداری کامل است. امیدواریم در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از پایانه مرزی چزابه كه یکی از مرزهای مهم و گلوگاهی استان است، باشیم و این پایانه به دلیل عدم افتتاح رسمی، از فعالیت‌ها و امور اقتصادی خود بازنماند./ب
برچسب ها: پایانه ، انتظار ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.