دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی گفت: اولین همایش حدیث رضوی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با محوریت سبک زندگی اسلامی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در دومین نشست تخصصی که به همت دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی، ارائه یک الگوی مناسب سبک زندگی را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز برشمرد و گفت: سبک زندگی یک هندسه رفتاری است که نحوه تعامل انسان با طبیعت، با خود، با افراد مختلف و با جامعه را مشخص می کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالهادی مسعودی افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که سبک زندگی ما ترکیبی از سبک زندگی اسلامی، ایرانی، شرقی و غربی است که تفاوت های این سبک ها مشکلاتی را در جامعه به وجود می آورد.
استاد دانشگاه قرآن و حدیث، با تاکید بر توجه به امور فردی تصریح کرد: خوب است وجه تاریخی و علمی خویش را هر لحظه پایش و رصد کنیم و ببینیم که در چه مرحله‌ای هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین مسعودی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی بیان داشت: اکنون در مرحله‌ی شروع اندیشیدن به سبک زندگی اسلامی هستیم. دوره‌ ی اندیشیدن به سبک زندگی اسلامی  و انتقال از سبک زندگی التقاطی امروزمان که تلفیقی از غرب، شرق، ایرانیّت، دینیت و فردیت است. باید از این مرحله بگذریم و در مرحله‌ی گذار باید ابتدا به امور فردی توجه کنیم./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.