يحيي ملك آذر گفت:‌موفقيت انجمن ادبي در دهلي بستگي به مكانيزم و عملكرد اين انجمن داشته و اينكه چه عملكردي را در پيش بگيرد.

"يحيي ملك آذر" شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص تاسيس انجمن ادبي "شهريار" در دهلي گفت: حتي افرادي قوي در ادبيات هم كارهايي سرنوشت‌ساز كرده كه مي‌تواند موثر باشد به عنوان مثال آقاي "عزيزي" انجمن‌هاي ادبي را راه‌اندازي كرده كه موفق بوده است.

اين شاعر افزود: موفقيت انجمن ادبي در دهلي بستگي به مكانيزم و عملكرد اين انجمن داشته و اينكه جه عملكردي را در پيش بگيرد اينگونه اقدامات مسلما در گسترش زبان و ادب فارسي تاثير گذر بوده و اين تاثير‌گذاري به هدف‌گذاري انجمن بستگي دارد.

وي اظهار داشت: يك زمان انجمن ادبي در كشورهاي ديگر صرف نام بردن از ايران تاسيس شده و زماني ديگر با هدف به رخ كشيدن ماهيت و تفكر شعر ايراني است و اين دو با هم تفاوت زيادي دارد اين هدف‌گذاري بستگي به چگونگي حركت انجمن دارد.

ملك آذر عنوان كرد: هر حركت پايه‌اي توانايي تاثير‌گذاري را داشته و در اصل بايد برنامه‌ريزي براي آن صورت بگيرد حركت‌هاي پايه‌اي مشخص شده بيان تفكر جاري در ادبيات توان تاثير‌گذاري در گسترش زبان فارسي را داشته به اين منظور تحليل‌هاي شعر و ظرافت‌هاي آن را از شعر استخراج كنند./ص

برچسب ها: انجمن ادبی ، دهلی ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار